ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
280 יחידות חמושות

עשרות הואשמו במזימת הפיכה: תכננו לפרוץ לפרלמנט בברלין

התביעה בגרמניה האשימה 27 חשודים במזימת הפיכה אלימה. החשודים הועמדו לדין לאחר שהמשטרה ביצעה פשיטות ענק נגד תנועת הימין הקיצוני רייכסבורגר בשנה שעברה

עשרות הואשמו במזימת הפיכה: תכננו לפרוץ לפרלמנט בברלין
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר סדרה של פשיטות ומעצרים רבים מצד המשטרה בשנה שעברה, תובעים פדרליים בגרמניה הגישו כתבי אישום בגין מזימת הפיכה שרקמו חברי תנועת הימין הקיצוני "רייכסברגר" .

הרשויות בעיר קרלסרוהה ממדינת באדן-וירטמברג, מסרו כי האשימו 26 חשודים בחברים בארגון טרור, ואזרחית רוסית אחת הואשמה בתמיכה בארגון. בין האישומים היה סעיף על בגידה. "הנאשמים חשודים בחברות בארגון טרור וכן בתכנון בגידה", כתבו התובעים בהצהרה.

בריג'יט מלסאק-ווינקמן, חברת פרלמנט מטעם הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) בין החשודים. כמו כן הואשם היינריך רויס, שלפי החשד היה המנהיג הראשי.

היינריך רויס הוא איש אצולה גרמני, הנושא את הכינוי "היינריך ה-13". ידוע כמתנגד לממשלה הגרמנית. בדצמבר 2022 הוא נעצר על ידי המשטרה הפדרלית הגרמנית בגין תכנון הפיכה שלטונית. תוכניות ההפיכה היו מסודרות כולל מי יכהן ובאיזה תפקיד.

לדברי התובעים, הקבוצה יצרה קשר עם גורמים רוסים שביקשו לכונן סדר חדש בגרמניה לאחר שממשלת ברלין תיפול, הם גם החלו לאגור נשק.

התובעים אמרו כי החשודים תכננו להקים 280 יחידות חמושות ברחבי גרמניה שיהיו מופקדות על "מעצר והוצאתם להורג" של אנשים לאחר הפיכה. הם תכננו לפרוץ לבניין הפרלמנט של הרייכסטאג בברלין כשהם חמושים ולעצור את חברי הבונדסטאג.

הארגון ביצע הכנות קונקרטיות רבות להפיכה ולביסוס השלטון לאחר מכן. "המועצה" הייתה אמורה לשמש כגוף מרכזי של ממשלת מעבר, בדומה לקבינט של ממשלה רגילה. תפקידה היה לנהל משא ומתן על סדר מדינה חדש בגרמניה עם המעצמות המנצחות של בעלות הברית במלחמת העולם השנייה כמו רוסיה.

חברי התנועה מאמינים בתיאוריות קונספירציה השוללות את קיומה של גרמניה של אחרי מלחמת העולם השנייה, ודוחות את סמכותה של ממשלת גרמניה. הם טוענים שגבולות 1937 של האימפריה הגרמנית עדיין קיימים. הם שוכנעו על ידי מיתוסים שונים של קונספירציות שונות, שגרמניה נשלטת כיום על ידי דיפ סטייט (ממשלה עצמאית הפועלת מחוץ למנהיגות הפוליטית הנבחרת של המדינה).

 

גרמניה ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד