ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"כמות חריגה של תלונות"

חברת פרסום נכנעה לטרור והורידה קמפיין שלטי חוצות של החטופים

חברת פרסום בריטית הפסיקה קמפיין שלטי חוצות שהציג תמונות של ישראלים חטופים לאחר שקיבלה "כמות חריגה של תלונות" כולל איומים אישיים על העובדים. החברה הפסיקה את מה שהיה אמור להיות קמפיין של שבועיים לאחר שישה ימים בלבד. שגרירות ישראל זועמת

חברת פרסום נכנעה לטרור והורידה קמפיין שלטי חוצות של החטופים
חלק מהחטופים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת פרסום בריטית הורידה מסע פרסום על שלטי חוצות של ישראלים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר בעקבות "כמות חריגה של תלונות מהציבור".

מאחורי הפרסום עמדה שגרירות ישראל יחד עם פורום בני ערובה ומשפחות נעדרות, כדרך למשוך תשומת לב למצוקתם של החטופים שעדיין בעזה לאחר מתקפת הדמים של המחבלים ב-7 לאוקטובר.

חברת London Lites הפסיקה מסע פרסום של שבועיים בשלטי חוצות ברחבי הבירה לאחר שישה ימים בלבד, כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

על פי הדיווח, החברה מסרה שהיא קיבלה אלפי תלונות בתגובה לפוסטרים של בני ערובה הישראלים עם האשטאג המפורסם "החזירו אותם הביתה עכשיו". בנוסף טענה החברה כי הושמעו איומים על הצוות שלה בגלל הפרסומות.

שגרירות ישראל בלונדון מסרה בתגובה להסרת הקמפיין: "אנו מצטערים שחברת "לונדון לייטס" נכנעה לאיומים של מיעוט קיצוני בבריטניה, שמנסה בכוח להגביל את חופש הביטוי. השגרירות שוקלת צעדים נוספים נגד החברה. השגרירות תמשיך להעלות את המודעות ל-137 החטופים הישראלים שנותרו כבני ערובה של חמאס בעזה".

עוד נמסר: "שום דבר לא שנוי במחלוקת בהעלאת המודעות על אזרחים חפים מפשע המוחזקים כבני ערובה על ידי ארגון טרור. זו סיבה הומניטרית. הפרת החוזה הזו משחקת לידיים של טרוריסטים על ידי התעלמות מפשעי המלחמה של חמאס וגם על ידי כניעה להפחדות ואיומים בלונדון".

דובר מטעם חברת London Lites אמר לעיתון Jewish News: "בעקבות דיונים עם משטרת המטרופולין בנוגע לדאגות לבטיחות הקהילה בנוגע לפרסום אתרי שלטי חוצות בקמפיין, לקחנו לצערנו את ההחלטה להפסיק לפרסם. חברת 'לונדון לייטס' פרסמה בעבר עבור ארגון 'קמפיין נגד אנטישמיות' ותומכת בחופש הביטוי. עם זאת, קיבלנו מספר חסר תקדים של תלונות מהציבור בתגובה למסע הפרסום, בטיחותם של כל חברי הקהילות המקומיות בהן אנו מפרסמים היא ערך עליון".

שר החוץ אלי כהן הגיב על כך: "החלטת חברת הפרסום בלונדון להפסיק את הקמפיין לשחרור החטופים הישראלים היא חרפה וכניעה לתומכי טרור. למעלה מ-240 ישראלים וזרים, בהם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים נחטפו על ידי מחבלי החמאס שמבצעים פשעי שנאה ופשעים נגד האנושות. הניסיון להשתיק את הקריאה שלנו לשחרור החטופים לא ייצלח. נמשיך לפעול בכל דרך עד להחזרת כל אחד ואחת מהחטופים למשפחתם".

בריטניה שחרור חטופים לונדון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד