י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
משקיעים בקניונים ובמכרות

תקציב פי 7 ממדינה: חמאס גלגל מיליארד דולר בשנה

כלכלנים מערביים העריכו שלפני המלחמה חמאס הכניס לפחות מיליארד דולר בשנה לעזה בדומה לתקציב הלאומי של סומליה. ארגון הטרור מרוויח 500 מיליון דולר בשנה רק מתיק ההשקעות הבינלאומי שלו

תקציב פי 7 ממדינה: חמאס גלגל מיליארד דולר בשנה
יחיא סינוואר צילום: Atia Mohammed/Flash90

כלכלנים מערביים העריכו שלפני המלחמה חמאס הכניס לפחות מיליארד דולר בשנה לעזה בדומה לתקציב הלאומי של מדינת סומליה, מדינה שאוכלוסייתה גדולה פי שבעה.

כמחצית מההכנסות 500 מיליון דולר בשנה הגיעו מתיק ההשקעות והעסקים של ארגון הטרור.

"יש אנשי כספים שעובדים עבור חמאס בכל רחבי המזרח התיכון, באלג'יריה, איחוד האמירויות, כווית, חלקם משקיעים בקניונים, חלקם במכרות", אמרה, רחאנה שנבהוגו, עורכת מדור עסקים של המגזין הכלכלי 'אקונומיסט'.

"חלקם מעסיקים אנשי חמאס ומשלמים את הכסף באמצעות משכורות, חלקם תורמים כסף לעמותות צדקה הקשורות לחמאס, חלק מהגורמים המערביים חושבים שהרווחים מועברים ישירות לחמאס", אמרה.

כ-350 מיליון דולר מההכנסה השנתית של 1 מיליארד דולר של חמאס הגיעו ממסים על סחורות שהוכנסו לעזה; 130 מיליון דולר בשנה מאיראן; ועוד כ-70 מיליון פאונד מקטאר.

"עיקר הכספים של חמאס אינם בהישג ידו של המערב. אמריקה הכריזה על שלושה סבבים של סנקציות על חברות ואנשים הקשורים לחמאס מאז ה-7 באוקטובר, ורובם נועדו לעצור את העברת המזומנים לעזה. אבל יש הרבה דרכים שבהן חמאס יכול לעקוף את הסנקציות האלה. הארגון משתמש במטבעות קריפטו כדי להעביר מיליוני דולרים, שמות של האנשים משתנים, וכל הזמן רושמים חברות חדשות".

ירדן, שימשה בעבר המוקד העיקרי של אנשי הכספים של חמאס, אבל "הממשלה החמירה מדי, היא התקרבה לאמריקה" אמרה וכעת "כולם פחות או יותר חיים בטורקיה" שהיא יותר מקלה על העברת הכספים.

עוד אמרה, כי איש הכספים הראשי של חמאס חי ועובד מחוץ לאיסטנבול. לחמאס יש משרד במדינה, לחלק מפקידיו יש דרכונים טורקיים ואפילו אישור בשתיקה מטורקיה, אמרה.

"זה אומר שקל יותר לבנקאים של חמאס להעביר את הכסף. מערכת הבנקאות הטורקית היא מתוחכמת ביותר, מה שמאפשר לחמאס לבצע עסקאות ברחבי העולם תוך הימנעות מסנקציות", אמרה.

יחיא סינוואר חמאס טורקיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד