כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מפגני ראווה"

מדהים: התרגילים שביצע חמאס זהים למתקפת הפתע

תיעודים של אימונים שביצעו מחבלי חמאס בשנים האחרונות במבנים המדמים בסיסים וקיבוצים וכללו לקיחת חטופים, מלמדים על מידת ההתארגנות וההכנה של ארגון הטרור למתקפה, ועל עומק המחדל של מערכת הביטחון | התיעודים מאותם אימונים דומים להפליא למתקפת ה-7 באוקטובר

מדהים: התרגילים שביצע חמאס זהים למתקפת הפתע

מחבלי חמאס על יחידותיהם השונות התאמנו רבות בשנים האחרונות לקראת מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר וההצלחה שלהם לשהות בתוך ישראל שעות כה ארוכות ולעשות ככל העולה על רוחם הוכיחה כי הם ידעו היטב לאן הם מגיעים ומה הם צריכים לעשות.

העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' היוצא לאור בניו יורק מפרסם ניתוח של תיעודים מאימוני חמאס שפורסמו על ידי ארגון הטרור עצמו, ואפילו סרטונים שתועדו בידי ישראל, והשוו אותם לסרטונים ממתקפת ה-7 באוקטובר. ההשוואה מציגה דמיון כמעט זהה בין סרטוני האימונים לסרטונים מיום התקיפה.

בסרטוני האימונים שפרסם העיתון ניתן לראות כיצד מחבלי חמאס התאמנו על השלכת רימון למבנה, פריצת גדר, קשירת והובלת חטופים ואף הוצאת חיילים מטנק ונשיאתם לתוך עזה. סרטוני האימונים נאספו מהשנים האחרונות, כשהמחבלים ביצעו אימונים במבנים המדמים מגדלי שמירה, בסיסים וקיבוצים.

בסרטונים מהמתקפה על העוטף ניתן לזהות אופני פעולה זהים בדיוק, ואפילו שימוש באותם כלי הרכב כמו הטנדרים הלבנים מסוג טויוטה שהפכו לאימת הכלל. הסרטונים מהווים חיזוק וחושפים את מידת ההתארגנות של הארגון, ואת תכנון אופי הפעולה במתקפה וכתוצאה מכך את עומק המחדל של מערכת הביטחון.

אנו ב'בחדרי חרדים' פרסמנו בשנים האחרונות כמה וכמה תיעודים של תרגילים ואימונים שביצע חמאס בעזה, תיעודים שפורסמו לעין כל בסוכנות הצילום הישראלית פלאש 90. הצמרת הביטחונית לא ראתה בהם ערך וכינתה את אותם אימונים כ"מופע ראווה להעלאת המורל" והתעלמו מאפשרות שמתקפה כזו תצא לפועל ביום מן הימים בפתע פתאום.

כאן המקום להזכיר את הפרסומים על אודות נגדת מיחידת 8200 של אגף המודיעין שטענה בחודשים האחרונים שקדמו למתקפה בפני מפקדיה כי "קשה לי להאמין שתרגיל בסדר גודל כזה נועד לתרגל תרחיש דמיוני". הנגדת תיארה את סדר הגודל של התרגיל החשוד: "בהערכה גסה השתתפו בתרגיל באופן אקטיבי קרוב ל-200 לוחמים ממערכים שונים, ומול קהל צופים בכיר מאוד".

בהמשך ההתכתבות פירטה הנגדת את שמותיהם ותפקידיהם של הבכירים שצפו באימון. מסקנתה הייתה כי לא סביר שהמאמץ להציג את התרגיל בפני בכירים אלה נועד לתרגל תרחיש דמיוני ולשמש אמצעי להעלאת המורל בלבד. את התוצאה הזוועתית של ההתעלמות מאזהרותיה כולנו יודעים בדיעבד.

חלק מהתיעודים הרבים שפרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' בחודשים האחרונים:

 

תרגיל אימונים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד