י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
הנס הרפואי

מנשה הגיע לביה"ח "מת" ולבסוף יצא על רגליו הביתה

מנשה אייזנר, בן 63 מאזור הקריות התמודד עם בעיות בריאותיות וליבו כשל. הוא הצליח להתאושש לבסוף ולצאת מבית החולים אל ביתו, כשהוא חש בטוב. ד"ר כספי: "הוא התאושש כנגד כל הסיכויים ואחרי כ-40 ימים הוא הולך הביתה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מנשה אייזנר, בן 63 מאזור הקריות, הוא איש בר מזל. זו הדרך היחידה שבה אפשר להסביר איך האיש, שעבר כמעט כל פרוצדורה רפואית אפשרית בניסיון להציל את ליבו שכשל, הצליח להתאושש לבסוף ולצאת מבית החולים אל ביתו, כשהוא חש בטוב.

לפני כחודש וחצי עבר אייזנר אירוע לבבי, כשהוא שהה בביתו. האמבולנס שהוזעק פינה אותו לבית החולים "בני ציון" שבחיפה, שם עבר צנתור שבעקבותיו הוחלט להעבירו לרמב"ם, להמשך טיפול מציל חיים.

"המטופל הגיע עם כשל רב מערכתי ועם פגיעה לבבית, ריאתית וכלייתית", מסביר ד"ר אורן כספי, מנהל היחידה לאי ספיקת לב ברמב"ם, "כשהגיע אלינו הוא עבר ניתוח מעקפים מורכב ובסופו הלב לא שב לעבוד. לאחר מכן הוא הועלה על מכונת אקמו, מכשיר המפעיל באופן מלאכותי את פעילות הלב והריאות, ונשאר מונשם".

מנשה אייזנר, לפני שחרורו מרמב"ם, יחד עם הצוות הרב-תחומי שטיפל בו. צילום: הקריה הרפואית רמב"ם.

בעוד גופו של אייזנר התאושש מעט בעקבות החיבור לאקמו, ליבו לא. "ספיקת הלב שלו היתה מאוד נמוכה, והיה ברור שהוא לא יצליח להחזיק מעמד לאורך זמן", מבהיר פרופ' בנימין מדליון, מנתח לב בכיר ברמב"ם, "החלטנו לבצע הליך כירורגי שייתן לו את הסיכוי היחיד לשרוד".

באופן מאוד חריג, החליט הצוות הרפואי להעיר את אייזנר, שכאמור היה מונשם, כדי לקבל את הסכמתו לביצוע השתלת מסייע ללב מלאכותי, LVAD, הליך שבוצע על ידי צוות רב תחומי בזמן שאייזנר עדיין מחובר לכל מערכות התמיכה. "זהו מהלך ארוך ומורכב שהגיע אחרי שמוצו אפשרויות שונות להצלת ליבו של המטופל", אומר ד"ר כספי, "בזכותו הוא התאושש כנגד כל הסיכויים ואחרי כ-40 ימים הוא הולך הביתה".

לדבריו של אייזנר, האיש שנכנס לבית החולים הוא לא אותו אחד שיוצא משם: "אומרים שאני נס רפואי", הוא אומר בחיוך, "הייתי במקום נורא. חלק גדול ממה שעבר עלי אני לא זוכר, אבל אני יודע שאני אסיר תודה לכל מי שעזר וטיפל בי, על כך שקיבלתי את חיי בחזרה. ממליץ לכולם לשמור על עצמם ושכל אחד מכם ייתן לעצמו את הסיכוי הכי טוב שהוא יכול לחיים ארוכים וטובים".

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד