י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
עבירה פלילית

אזהרה למטופלים: טיפול בתאי לחץ ללא רישיון עלול לפגוע

משרד הבריאות מזהיר בגין טיפול בתאי לחץ שאינם בעלי רישיון משרד הבריאות. תאי הלחץ שאינם חוקיים פועלים לרוב בתוך מרפאות ובתים פרטיים, חלקם מסתירים את מיקומם ומוסרים כתובת רק במעמד קביעת התור

אילוסטרציה
אילוסטרציה

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני קבלת טיפול בתאי לחץ שלא קיבלו את אישור משרד הבריאות להפעלתם ונמצאים במוסדות ובמקומות שאינם מאושרים לכך.

טיפול בתאי לחץ ללא רישיון עלול לפגוע בבריאות המטופלים ולסכן את חייהם. טיפול כזה עלול לגרום לפגיעה בעיניים, באוזניים ובסינוסים, וכן לגרום לפגיעה במערכות הגוף השונות ואף לנזק ריאתי.

בישראל יש שישה תאי לחץ הפועלים ברישיון משרד הבריאות ונמצאים בבתי החולים: שמיר אסף הרופא, יוספטל, הדסה ירושלים ואיכילוב וכן, במרכזים הרפואיים אלישע חיפה ומר"י חיפה.

תאי הלחץ שאינם חוקיים פועלים לרוב בתוך מרפאות ובתים פרטיים, חלקם מסתירים את מיקומם ומוסרים כתובת רק במעמד קביעת התור. הטיפול במקומות אלו נעשה ללא פיקוח והשגחה רפואית חיונית.

לאחרונה התקבלו במשרד הבריאות מספר תלונות הנוגעות לפרסומים על טיפול רפואי בתאי לחץ (רפואה היפרברית) עבור דיכאון, סוכרת, סרטן, פוסט טראומה, שיפור המערכת החיסונית, ועוד. משרד הבריאות מבקש להבהיר כי מחלות אלו אינן נמצאות בהתוויות המקובלות לטיפול בתא לחץ, בהן תסחיף אוויר או גז, פצעים קשיי ריפוי לרבות טיפול בפצע סוכרתי, נזקי קרינה מאוחרים לרקמה רכה ועצם ועוד, הטיפול ניתן רק לאחר שיקול דעת רפואי של גורמים מומחים בתחום ובליווי רפואי.

חשוב לציין כי הפעלת תאי לחץ בניגוד לחוק עשויה להוות עבירה פלילית. משרד הבריאות פועל כל העת, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת לאתר ולסגור את תאי הלחץ שאינם חוקיים. בין אלה ישנם תאים המפרסמים שהם עובדים בלחץ מתון ללא ביסוס רפואי ומטעה את הציבור. המשרד מזכיר כי יש לקבל טיפול רפואי רק מגורמי מקצוע מוסמכים ובמקומות שקיבלו אישור לכך.

משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד