כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חולקים את אותם ערכים

ראש הממשלה הגרמני בישראל: "אנחנו כאן והגענו לתמוך בחברינו"

שר החוץ אלי כהן נפגש עם ראש ממשלת בוואריה, מדינת המחוז הגדולה ביותר בגרמניה ואחת הכלכלות המרכזיות באירופה. ראש הממשלה הבווארי הביע הזדהות עמוקה עם מדינת ישראל וגיבוי למהלכיה לטובת הגנה על אזרחי ישראל

ראש הממשלה הגרמני בישראל: "אנחנו כאן והגענו לתמוך בחברינו"
אלי כהן עם ראש ממשלת בוואריה צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש הערב עם ראש ממשלת בוואריה, ד"ר מרקוס סודר. שר החוץ בירך אותו על היבחרו מחדש לתפקידו ובחירתו להגיע לישראל כיעד ראשון לביקור. השניים שוחחו על ההתפתחויות האחרונות במצב ועל המשך הלחימה מול חמאס. בנוסף שוחחו על אפשרויות הרחבת היחסים המדיניים והכלכליים בין ישראל לבוואריה.

בוואריה, היא מדינת המחוז הגדולה ביותר בגרמניה ואחת הכלכלות המרכזיות באירופה. שר החוץ אלי כהן הודה על התמיכה חסרת התקדים שגרמניה ובוואריה בפרט מפגינות כלפי ישראל מאז טבח 7 באוקטובר. זהו ביקורו הראשון של ראש ממשלת בוואריה בחו"ל מאז בחירתו לתפקיד לאחר שהכריז כי ישראל היא חלק בלתי נפרד מהאינטרס המדיני של בוואריה. ראש הממשלה הבווארי הביע בפגישה הזדהות עמוקה עם מדינת ישראל וגיבוי למהלכיה לטובת הגנה על אזרחי ישראל

שר החוץ אלי כהן: "המלחמה של ישראל בחמאס היא מלחמה של העולם החופשי כולו. הטרור הוא אויב משותף לכל הדמוקרטיות בעולם ורק עמידה מאוחדת נגד מחבלי החמאס הגרועים מדאעש, תמנע חזרה על אירועי שבעה באוקטובר במדינות המערב. גרמניה מוכיחה מאז 7 באוקטובר שהיא בת ברית אמיתית של מדינת ישראל. הודיתי לראש ממשלת בוואריה, אחת המדינות המרכזיות והחשובות ביותר בתוך גרמניה, על עמידתו לצד ישראל ועל הכנסת הסעיף בחוקת בוואריה המגדיר את ישראל כחלק בלתי נפרד מהאינטרס המדיני של מדינתו".

עוד אמר השר כהן: "ראש הממשלה הבווארי הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ושל העם בישראל. מאבקו של ראש הממשלה נגד גילויי האנטישמיות ואימוץ הגדרות האנטישמיות על פי IHRA הם צעדים חשובים וראויים להערכה. בוואריה היא מעצמה כלכלית, הן בתוך גרמניה והן ברמה האירופית. שוחחנו על שיתופי פעולה כלכליים בתחומי טכנולוגיות אקלים, ניהול מים, טכנולוגיות חקלאיות, הייטק ועוד. השילוב בין התעשייה הגרמנית לחדשנות ישראלית הוא כבר סיפור הצלחה והפוטנציאל לשיתופי פעולה נוספים בין ישראל לבוואריה הוא עצום".

 

רה"מ בוואריה, מרקוס סודר אמר: "אנחנו חולקים עם ישראל את אותם ערכים והם הגשר בין אירופה וגרמניה לישראל, לכן אנחנו כאן והגענו לתמוך בחברינו. אנחנו יודעים שאתם זקוקים לזמן למאבק בחמאס, אנחנו רואים שאתם אינכם פועלים נגד התושבים, ואף פועלים על מנת להכניס ציוד הומניטרי לתושבים".

בוואריה היא מדינת המחוז הגדולה ביותר בשטחה בגרמניה, מהווה מנוע לכלכלת גרמניה והינה אחת ממדינות המחוז העשירות בה, לו הייתה בוואריה מדינה עצמאית הייתה כלכלתה השביעית בגודלה בא"א. בוואריה היא שותפה קרובה של ישראל ומתקיים עימה שת"פ הדוק ופורה הן בסקטור הפוליטי-ממשלתי והן בסקטור הפרטי-אזרחי. היא חלוצה בגרמניה בקשרים עם ישראל והמאבק באנטישמיות והייתה הראשונה לאמץ בקבינט את הגדרת האנטישמיות של IHRA, והראשונה שפתחה (2018) נציגות בישראל. בהסכם הקואליציוני החדש של ממשלת המחוז (אוקטובר 2023) הוכנס סעיף המגדיר את ישראל כחלק מהאינטרס המדיני של מדינת בוואריה.

אלי כהן חמאס אנטישמיות גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד