ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קולטים לפי סבב

12 מחבלים טופלו בבתי חולים בישראל

בתי החולים קולטים מחבלים בלית ברירה לפי סבב עליו מחליט משרד הבריאות וזאת חרף הוראת שר הבריאות לשעבר שלא לטפל במחבלים. עד כה טופלו 12 ואחד מהם עדיין מאושפז בסורוקה

12 מחבלים טופלו בבתי חולים בישראל
בית החולים סורוקה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מחבל פונה ביום שלישי לאשפוז בבית חולים השרון בפתח תקווה בעקבות פגיעות בגפיים. הדבר עורר זעם רב לא רק בקרב קוראי החדשות המקוממות, עוד קודם לכן זעמו הצוות הרפואי על הגעת מחבל חמאס לטיפול אצלם. 

במרכז הרפואי מסרו ל'כאו חדשות' כי קיימת הנחייה של משרד הבריאות לפיה על כלל בתי החולים בארץ לקלוט מחבלים על פי סבב. לאחר הביקורת, הודיעו בבית החולים כי המחבל כבר לא מאושפז אצלם, והוא הועבר למתקן שבויים בבסיס צבאי בדרום הארץ.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מ-7 באוקטובר טופלו בבתי החולים בישראל 12 מחבלים. שאר המחבלים שנתפסו ונזקקו לטיפול - קיבלו אותו במתקנים שאינם אזרחיים.

מספר ימים לאחר תחילת המלחמה פנה שר הפנים משה ארבל, אז החזיק עדיין במשרד הבריאות - לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להפסיק את הטיפול במחבלי חמאס בבתי החולים הציבוריים. בנוסף הורה ארבל למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לפעול להעברת המחבלים לטיפול במתקני השב"ס ולא בבתי החולים האזרחיים.

בעקבות פניית השר, בר סימן טוב שוחח עם מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר. זאת מאחר שהגורם שאחראי על העברת מחבלים לטיפול בבתי חולים הוא צה"ל. בין המשרדים עדיין מתקיים שיח בנושא. דוברות בית החולים סורוקה אישרה כי מחבל עזתי מאושפז בבית החולים.

בית חולים סורוקה מחבל חמאס מלחמת חרבות ברזל משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד