כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
צפו בתיעוד

חיזוק כח הרבנים: רבבות דולרים חולקו במעונו של פוסק הדור

במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך חלוקת רבבות דולרים מטעם קופתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לתמיכה במוצי"ם וחברי בד"צ של העדה החרדית בירושלים. צפו בתיעוד 

חיזוק כח הרבנים: רבבות דולרים חולקו במעונו של פוסק הדור
מעמד חלוקת תמכין דאורייתא צילום: קובי הר צבי

במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך חלוקת רבבות דולרים מטעם קופתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לתמיכה במוצי"ם וחברי בד"צ של העדה החרדית.

קופתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך "קופת תמכין דאורייתא" הוקמה לאחר שכ 90 רבנים ומורי הוראות של העדה החרדית לא קיבלו את משכורתם החודשית מהנהלת העדה החרדית זה זמן רב, ובעקבות כך ביקש פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך מקבוצת נגידים מחסידי מהר"א מסאטמר לתמוך בתמיכה נכבדה במוצי"ם מפעם לפעם כדי לסייע לרבנים במצב הקשה בו אינם מקבלים משכורת חודשית.

כזכור, בחודש תשרי האחרון התקיים במעונו של פוסק הדור מעמד היסוד לקרן 'תמכין דאורייתא' לחלוקת מאה אלף דולר ראשוניים לרבנים לקראת החגים.

כעת, לאחר כחודשיים בלבד התקיים מעמד נוסף במעונו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לחלוקת רבבות דולרים נוספים. המעמד התקיים בהשתתפותם של כמה מחברי בד"צ העדה החרדית ונכבדי המוצי"ם הוותיקים.

בפתח המעמד עיין פוסק הדור בקורת רוח מרובה בפנקס הצ'קים המיועד לחלוקה, ולאחר מכן בירך את התומכים והמסייעים שעזרו בגופם או בממונם להצלחת המגבית.

במרכז המעמד נשא פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך דברים כדורבנות, כשבתוך דבריו אמר: "אם עד עכשיו היו רגילים בירושלים להתאסף אסיפות 'לקבץ כספים', הרי ב"ה באנו למצב חדש שמחלקים כספים בסייעתא דשמיא, וצריכים להסביר ליהודי חו"ל שכשהם נותנים לזה הרי הם נותנים לעצמם, ואני מקווה שהקב"ה יעזור שנזכה להרבות פעלים לתורה, ונזכה להוסיף עוד רבנים ולהגדיל את כח הרבנים בעוד שיעורים ביתר זהירות".

הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד