י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"החיילים יטופלו משמעתית"

במסגד המרכזי בג'נין: שמע ישראל ומסר בערבית. צפו

בתיעוד מהמסגד המרכזי במחנה הפליטים ג'נין עליו השתלטו כוחות צה"ל במסגרת הפעילות האינטנסיבית בימים האחרונים למיגור הטרור בעיר, נראה חייל צה"ל משמיע בכרוז המואזין "שמע ישראל". בתיעוד נוסף מעביר חייל מסר חד וברור בערבית לתושבי האזור. בצה"ל מסרו כי האירועים נמצאים בטיפול משמעתי

במסגד המרכזי בג'נין: שמע ישראל ומסר בערבית. צפו
מבצע בית וגן בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לוחמי צה"ל השתלטו על מסגד בג'נין במסגרת הפעילות האינטנסיבית בימים האחרונים ביהודה ושומרון והשתמשו במערכת הכריזה של המואזין כדי לשיר שירי חנוכה ולקרוא "שמע ישראל". בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות, ניתן לראות את הכוחות שרים את "באנו חושך לגרש" – ואת תפילת "שמע ישראל".

בתיעוד נוסף מהמסגד המרכזי בעיר ניתן לראות לוחם צה"ל משגר מסר בערבית לתושבי האזור במערכת הכריזה. "בשם אללה הרחמן והרחום ,כאן דובר צה'ל. תושבים יקרים תושבים נכבדים הסיפור הסתיים. לא נקבל את המשך המצב הנוכחי ,לא נקבל המצאות מחבלים במחנה מהיום העתיד יהיה נקי לתושבי המחנה חיים יפים ונכבדים".

בצה"ל לא אהבו את התיעוד ומדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטונים כי "הלוחמים הורחקו מפעילות מבצעית באופן מידי, לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים. התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם".

השר לביטחון לאומי, חבר הקבינט המדיני-בטחוני איתמר בן גביר: "אין מקום לדין משמעתי נגד לוחמים שמוסרים נפשם למען עם ישראל בלב התופת בג'נין, וכל חטאם הוא אמירת שמע ישראל במקום שהפך לאחד ממוקדי הטרור המרכזיים נגד ישראל. צריך להעניק ללוחמים הנפלאים שלנו גיבוי מלא ולא להתעסק בדין משמעתי בעניינים שאינם אמורים להעסיק את צה"ל בודאי לא בזמן מלחמה".

שלושה בני אדם נהרגו הלילה בפעילות צה"ל בג'נין. שלשום נהרגו שישה פלסטינים מאש צה"ל בג'נין, במסגרת המבצע. ארבעה מהם נהרגו בתקיפת כטב"ם צה"לי, לאחר שלפי הצבא השליכו מטענים לעבר הכוחות. מקורות בעיר אמרו כי אחד ההרוגים הוא בכר זכארנה, פעיל בהתארגנות חמושים של גדוד ג'נין, שהיה לדבריהם היעד המרכזי של התקיפה.

מלחמת חרבות ברזל שמע ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד