כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בצל המלחמה

אושר בקריאה ראשונה: העלאת גיל הפטור משירות מילואים

ברקע המלחמה: מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון העלאת גיל הפטור משירות מילואים. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים

אושר בקריאה ראשונה: העלאת גיל הפטור משירות מילואים
צנחנים מתאמנים בצפון צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות ביטחון העלאת גיל הפטור משירות מילואים, התשפ"ד 2023. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

מוצע, כהוראת שעה לשנה, עד ליום ל' בכסלו התשפ"ה (31 בדצמבר 2024), להעלות בשנה את הגיל שבו יינתן פטור מחובת שירות ביטחון, כך שעבור יוצא צבא שאינו קצין הפטור משירות מילואים יינתן בגיל 41, ועבור יוצא צבא קצין פטור ממילואים יינתן בגיל 46.

עוד מוצע להעלות בשנה את גיל הפטור של יוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו בידי שר הביטחון (מקצועות מתחום הרפואה, מקצועות המהווים חלק אינטגרלי מצוותי האוויר בצה"ל, מכונאים, טכנאים וכיוצא בהם), לגיל 50.

בנוסף, מוצע כי לנוכח גיוס החירום הנוכחי, אם יוצא צבא הגיע לגיל 40, 45 או 49 לפני סופה של שנת 2023, פטור משירות מילואים יינתן לו בסוף דצמבר 2024.

בדברי ההסבר נכתב כי "במסגרת גיוס המילואים הנרחב עקב מלחמת חרבות ברזל, משרתים במילואים בימים אלה אלפי יוצאי צבא בתפקידי לחימה ותומכי לחימה, אשר הגיעו לגיל ,40 45 או ,49 לפי העניין, לפני סופה של שנת 2023 ולפיכך יהיו זכאים לפטור משירות מילואים בסוף דצמבר .2023

לנוכח גיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי הלחימה, שחרורם של אלפי אנשי מילואים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה בזמן לחימה, יפגע באופן משמעותי בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל", נכתב.

מלחמת חרבות ברזל מילואים הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד