כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
'קמחא דחנוכה'

הפעילים ביקרו אצל קרובי משפחת החטופים ועודדו אותם

מרכז החסד היהודי במוסקבה האיר בתים של אלפי נזקקים ביוזמת רבה הראשי של רוסיה חולק 'קמחא דחנוכה' לכל דיכפין. טקסי הדלקת נרות חנוכה התקיימו בכל ערב במרכז החסד. ועל הנחמות בזמן הזה. הפעילים גם ביקרו אצל קרובי משפחת החטופים

הפעילים ביקרו אצל קרובי משפחת החטופים ועודדו אותם
מרכז החסד היהודי במוסקבה צילום: לוי נאזרוב

שבועות מספר לפני חג החנוכה, ישבה הנהלת "מרכז החסד היהודי שער צדק" שבמרכז מוסקבה להכנה מדוקדקת של 'מבצע חנוכה', לסיוע גשמי ונפשי למען מאות ואלפי נזקקים יהודים, בהם קשישים, גלמודים ומשפחות ברוכות ילדים, שכמו במשך כל ימות השנה מקבלים סעד ועזר במרכז החסד בכל עניין ובכל שעה - העזרה לקראת חגי ומועדי ישראל מכפילה את עצמה בתוספת ושילוב תוכניות מיוחדות המותאמות לחגים.

כותרת הפעילות היא ללא ספק, פרויקט 'קמחא דחנוכה', פרי יוזמתו של מייסד המרכז, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שביקש ועודד אישית את הנהלת המרכז לארגן חלוקה זו, שאכן התבצעה בס"ד באופן מכובד של הפצת אלפי סלי מזון, שכללו מנורת חנוכה ונרות, מצרכי יסוד וסוגי בשר שונים, לפי הרשימות המסודרות שבמזכירת המרכז. בנוסף, ניתנה אפשרות לכל מבקש לקבל באופן מיידי מצרכי מזון בשפע.

לצד כל אלו, קיבלו משפחות ברוכות ילדים שלושה ארגזים עמוסים בשפע של מזון איכותי ומגוון, במסגרת החלוקה השבועית של 'עונג שבת ויום טוב', המתקיימת מדי שבוע ב'מרכז החסד' למען משפחות ונזקקים שונים. בלובי הגדול שבכניסה הראשית של בניין 'מרכז החסד', נערך מדי ערב טקס הדלקת נר חנוכה, בידי אישיים ומכובדים שונים, ידידים ונגידים חשובים, העומדים לצד מפעלי החסד במשך כל ימות השנה. ויחד עם מאות המשתתפים, נהנים האורחים מתוכנית מרתקת, בהם מופיעים מקהלות ילדים, מנגנים מפורסמים עם כלי זמר רבים, המביאים את שמחת החג לאלו הזקוקים לכך במיוחד.

בנוסף, יצאו מדי ערב צוותות של עובדי המרכז ומתנדבים שונים לביקורי בית, כדי להביא את שמחת החג לבתיהם של גלמודים רבים, להדליק איתם את נר החנוכה, להקשיב להם ולהביא ממתקים וחומר קריאה יהודי על החג. בין הבתים שביקרו בהם, היה גם ביתו של מיכאל ליזרוביץ, שאחותו ובני משפחתה נחטפו בשמחת תורה בידי החמאס, ולאור נרות החנוכה שהעלה, נשאו המשתתפים תפילה נרגשת לשחרורו המהיר של אחיינו הנמק בשביו, ולשחרור כל החטופים והצלת כל העם היושב בציון.

 

 

 

 

 

רוסיה שחרור חטופים בערל לאזאר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד