כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אזרחי מצרים ולבנון

ארבעה אנשי חמאס נעצרו באירופה: תכננו התקפות על מוסדות יהודיים

ארבעה חברי ארגון הטרור חמאס החשודים בתכנון התקפות טרור על אדמת אירופה, נעצרו על ידי הרשויות הגרמניות וההולנדיות. תכננו התקפות על מוסדות יהודיים באירופה  

ארבעה אנשי חמאס נעצרו באירופה: תכננו התקפות על מוסדות יהודיים
משטרת גרמניה צילום: Pixabay

ארבעה אנשי חמאס החשודים בתכנון התקפות טרור על אדמת אירופה נעצרו על ידי הרשויות הגרמניות וההולנדיות, כך אמר התובע הפדרלי של גרמניה בהצהרה.

שלושה אנשים נעצרו בגרמניה ואחד בהולנד בחשד לתכנון התקפות על מוסדות יהודיים באירופה, כך אמר התובע הגרמני.

רשת CNN דיווחה כי מבין השלושה שנעצרו בגרמניה, שניים היו אזרחי לבנון ואחד היה אזרח מצרי. האדם שנעצר בהולנד תואר על ידי התובע כאזרח הולנדי.

התובע פירט את השמות הפרטיים של האנשים שנעצרו, אך בהתאם לחוק הפרטיות הגרמני אינו חושף את שמות המשפחה של החשודים.

בתגובה למעצרים, הודתה שרת הפנים הגרמנית ננסי פאסר לרשויות המשטרה הגרמנית וההולנדית, והצהירה כי זה "מראה שרשויות הביטחון שלנו ערניות ביותר ופועלות בעקביות".

"ההגנה על יהודים היא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו משתמשים בכל האמצעים החוקתיים נגד מי שמאיימים על חיי היהודים ועל קיומה של מדינת ישראל", אמרה פאסר.

שר המשפטים הגרמני, מרקו בושמן, הודה גם לרשויות על "החקירה המוצלחת", אשר "ווידאה להבטיח שיהודים באירופה יוכלו להמשיך לחיות בשלום".

"בעקבות ההתקפות הנוראיות של חמאס על אוכלוסיית ישראל, התקפות על יהודים ומוסדות יהודיים גברו גם בארצנו בשבועות האחרונים. זה מביש ומזעזע. לכן עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח שהיהודים בארצנו לא יצטרכו לחשוש שוב לביטחונם. ורשויות האבטחה ואכיפת החוק שלנו פועלות ללא הרף כדי להשיג זאת", הצהיר בושמן.

הדיווח על כך מגיע לאחר מעצרים דומים בדנמרק, אתמול דווחנו על מספר אנשים שנעצרו בדנמרק בחשד לעבירות טרור, לאחר מידע שנתן המוסד הישראלי לרשויות בדנמרק.

עם זאת, סוכנות הביון של דנמרק מסרה ל-CNN שלמקרים הללו "אין קשר ישיר" למעצרים של אנשי חמאס שבוצעו על ידי הרשויות בגרמניה והולנד.

דובר סוכנות הביון הדנית אמר ל-CNN כי "אין קשר בין המעצרים בדנמרק לבין המקרה שהוזכר לגבי אנשים הקשורים לחמאס שנעצרו בגרמניה".

בשיחה בבריסל לשדרן הדני TV 2, ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן תיאר את התקרית כ"חמורה ככל האפשר".

"יש אנשים שחיים בדנמרק שלא מאחלים לנו טוב. שהם נגד החברה הדנית וכל מה שאנחנו מאמינים בו. אושר. דֵמוֹקרָטִיָה. חוֹפֶשׁ. שוויון", אמרה.

חמאס הולנד מלחמת חרבות ברזל גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד