כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הוחזרה לשטח ישראל

גופת החטוף אליה טולדנו הי"ד חולצה מעזה

גופתו של אליהו אליה טולדנו הי"ד בן ה- 28 חולצה מרצועת עזה לאחר שגופתו נמצאה במנהרות. אליה נחטף בשמחת תורה, הוריו מתגוררים בבני ברק. על מועד הלוויה נעדכן בהמשך 

גופת החטוף אליה טולדנו הי"ד חולצה מעזה
אליה טולדנו / אימוני חמאס בעזה צילום: חסן ג'די, פלאש 90

גופתו של החטוף אליהו אליה טולדנו הי"ד חולצה על ידי כוח צה"ל משטח רצועת עזה לשטח מדינת ישראל. בפעילות של לוחמים מחטיבה 551 ומיחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו אתמול (חמישי) נציגי צה"ל, משטרה ומטה החטופים והנעדרים של משרד ראש הממשלה, למשפחתו של אליה טולדנו מבני ברק, שנחטף בשמחת תורה ארגון הטרור חמאס, על כך שגופתו חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל.

מדובר צה"ל נמסר "המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת כל החטופים הביתה. אנו פועלים יחד עם גופי הביטחון, בכל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה".

אליה טולדנו, בן 28 בלבד, היה אזרח צרפתי, אדם חייכן שהפיץ אור ועושה רק טוב לזולת. אליה הוא מפיק אירועים משפחתיים, עיסוק שכל עיקרו ומהותו היא לשמח משפחות. הוא השקיע את כל כולו במשפחה וכולם תמיד העריכו והוקירו את הטוב שהוא עושה.

בזמן שהיה חטוף בעזה כתב חברו העיתונאי מיכאל שמש מכאן 11: "ממש לפני מספר ימים התברר לי שיש אדם שאני מכיר, ושהכרתי מקרוב וממש ברגעים אלה שוהה בשבי האכזרי של חמאס. ‏אליה טולדנו. למדנו יחד באותו תלמוד תורה בבני ברק. הוא היה מגיע אלינו הביתה מדי פעם. אליה בן גילי. הוא קצת השתנה עם השנים כך של זיהיתי מיד שזה הוא. אבל כשהתבוננתי בתמונה החיוך החזיר אותי מיד, 15 שנה אחורה".

"‏זה אליה עם החיוך שלא יורד מהפנים. חיוך שהיה שם תמיד בשביל כולם. חשק גדול לחיים. חשק גדול לשמוח תמיד. משהו שאי אפשר לשכוח אף פעם. הוא נחטף מהמסיבה ברעים".

יהי זכרו ברוך וה' יקום דמו. 

מלחמת חרבות ברזל מיכאל שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד