כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הדחת הלוחמים מג'נין

בן גביר נגד גלנט: "מכניס פוליטיקה לצה"ל"

אחרי הדחת החיילים שכרזו "שמע ישראל" במסגד בג'נין, תקף השר בן גביר את גלנט: "הוא מביא את צה"ל להחלטה מבישה להדיח לוחמים גיבורים שסיכנו את חייהם למעננו בפעילות בג'נין"

בן גביר נגד גלנט: "מכניס פוליטיקה לצה"ל"
יואב גלנט ואיתמר בן גביר במליאה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בן גביר במתקפה נגד גלנט בעקבות הדחת החיילים שכרזו במסגד בג'נין "שמע ישראל". בציוץ שפירסם כתב השר לביטחון לאומי: "יש להצר על כך ששר הביטחון מכניס פוליטיקה לצה"ל, ובשביל לקרוץ לחבריו באחים לנשק - הוא מביא את צה"ל להחלטה מבישה להדיח לוחמים גיבורים שסיכנו את חייהם למעננו בפעילות בג'נין. זו החלטה מבישה, שפוגעת במורל של לוחמינו, ומרפה את ידיהם".

אתמול השתלטו לוחמי צה"ל על מסגד בג'נין במסגרת הפעילות האינטנסיבית בימים האחרונים ביהודה ושומרון והשתמשו במערכת הכריזה של המואזין כדי לשיר שירי חנוכה ולקרוא "שמע ישראל". בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות, ניתן לראות ולשמוע את הכוחות שרים את "באנו חושך לגרש" – ואת תפילת "שמע ישראל". בעקבות המקרה הודחו החיילים משירות מילואים.

בתיעוד נוסף מהמסגד המרכזי בעיר ניתן לראות לוחם צה"ל משגר מסר בערבית לתושבי האזור במערכת הכריזה: "בשם אללה הרחמן והרחום, כאן דובר צה"ל. תושבים יקרים, תושבים נכבדים הסיפור הסתיים. לא נקבל את המשך המצב הנוכחי, לא נקבל הימצאות מחבלים במחנה. מהיום העתיד יהיה נקי לתושבי המחנה. חיים יפים ונכבדים".

בצה"ל לא אהבו את התיעוד ומדובר צה"ל נמסר בתגובה לסרטונים כי "הלוחמים הורחקו מפעילות מבצעית באופן מידי, לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים. התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם".

איתמר בן גביר יואב גלנט צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד