כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
יתמודד נגד נתניהו?

אדלשטיין לא פוסל אי אמון קונסטרוקטיבי: אי אפשר להמשיך עסקים כרגיל

יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין לא פסל אי-אמון קונסטרוקטיבי, ואמר כי "כל מי שחושב שאפשר להמשיך עסקים כרגיל, טועה". על המצב בצמרת המדינה: "לא הפנימו את גודל האירוע". עוד הוסיף על רגע קבלת הפרוטוקלים בועדת החקירה שתוקם: "לא מעט אנשים ירצו לקפוץ מהגג. גם בדרג המדיני"

אדלשטיין לא פוסל אי אמון קונסטרוקטיבי: אי אפשר להמשיך עסקים כרגיל
יולי אדלשטיין צילום: ערוץ כנסת

יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין העניק ריאיון נרחב ל"ידיעות אחרונות", במהלכו הבטיח שידאג שתוקם ועדת חקירה ממלכתית: "אעמוד על כך שתקום ועדת חקירה ממלכתית. וכשהיא תקבל את הפרוטוקולים, לא מעט אנשים ירצו לקפוץ מהגג. גם בדרג המדיני".

אדלשטיין נשאל האם האם גם לו יש אחריות למחדל, וענה כי "לכולנו יהיה מספיק מקום בשורה של האחראים, כולל אולי גם לי. מה שמעניין אותי זה לא איזושהי אחריות במובן שבדוח יוזכר גם השם שלי. יוזכר, יוזכר.. מה שמעניין אותי זה קודם כל חשבון הנפש שלי והכאב שלי: מה לא שאלתי, איפה לא איתגרתי, למה לא דפקתי על השולחן, למה, כמו שאמרתי, לא ניסיתי אולי לרדת בסולם ההיררכי ולהגיע לדרגים בשטח מספיק למרות שכאילו כולנו עשינו את זה, אבל איכשהו זה לא קרה במבחן התוצאה".

אדלשטיין התייחס לאזהרות שהתקבלו טרם הטבח, בין היתר מנגדת 8200: "אלה דברים שלא הגיעו אלינו וחבל. שוב, אני לא אומר את זה כאצבע מאשימה כלפי גורם כלשהו. כרגע כולם עושים עבודה יוצאת מן הכלל. אבל להבא, דווקא לעצמי אני אומר שנצטרך למצוא איזשהו מנגנון, כמו שהוא קיים בצה"ל, שבמקרים כאלה אפשר לעקוף את שרשרת הפיקוד ולהגיע למעלה. יכול להיות שצריך לפתוח גם פה איזשהו מנגנון שגם אלינו יוכלו להגיע אנשים בלי לפגוע בהיררכיה הצה"לית".

אדלשטיין רמז כי נתניהו לא יוכל להישאר בתפקידו ביום שאחרי: "אני חושב שבמערכת הפוליטית לא כולם הפנימו עד הסוף את גודל האירוע. 7 באוקטובר שינה את הכול במדינה. אבל עוד לא מפנימים את המשפט הזה עד הסוף. קשה לי מאוד לראות שאחרי ניצחון סוחף במלחמה ואחרי שנחזיר את כל החטופים ואחרי שנחסל את אלה שהיו אחראים על הטבח - מי שחושב שנחזור למצב של עסקים כרגיל, טועה. ולכן אני חושב שבאמת עסקים לא יהיו כרגיל. לא בכנסת. לא בפוליטיקה בכלל".

כשנשאל אדלשטיין על תסריט של אי אמון קונסטרוקטיבי לא פסל את האפשרות: "כמו שכבר אמרתי, אין לי לא זמן ולא ראש לעסוק עכשיו בפוליטיקה מעשית. אני שומע את הדיבורים כמו שאתה שומע אותם, וכל מי שמנסה לפנות אליי אני אומר - חברים, אנחנו כרגע בלחימה. אחרי הניצחון נדבר על מה צריך להיות. אני לא הייתי רוצה לראות בתור ראש ממשלה במדינה לא פשוטה כמו ישראל, באמצע לחימה, מישהו בתפקיד כמו יו"ר ועדת חוץ וביטחון שמבזבז את כל הזמן שלו לאינטריגות פוליטיות ולתפור לעצמו תפקיד. יסתיים האירוע, נדבר עם כולם על הכול".

עוד הוסיף באותו עניין: "אני חוזר על מה שאמרתי: כל מי שחושב שאפשר להמשיך עסקים כרגיל - טועה. מי שחושב שהפתרון זה ללכת לבחירות - טועה עוד יותר".

כשנשאל האם הרפורמה המשפטית תחזור, השיב אדלשטיין: "גם אם מישהו עדיין חולם על זה, יש לזה אפס היתכנות". בעניין חוק הגיוס אמר שיש לו "אפס היתכנות".

יולי אדלשטיין בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד