כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מסר נפשו על חינוך בנות ישראל

בד"ה: מנהל התיכון המיתולוגי הלך לעולמו

הלך לעולמו הרה"ח ר' מנחם מנדל הכהן אוסטרי זצ"ל מנהל תיכון בית יעקב חיפה במשך יובל שנים שעמד על משמר החינוך בארץ הקודש. הלוויתו התקיימה בליל שישי בחיפה. הרב אוסטרי הותיר אחריו דור ישרים מבורך

בד"ה: מנהל התיכון המיתולוגי הלך לעולמו
הרב מנחם אוסטרי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בקהילה החרדית בחיפה ליוו בליל זאת חנוכה למנוחות את הרב מנחם מענדל הכהן אוסטרי זצ"ל, מנהלה המיתולוגי של התיכון החרדי בחיפה וממייסדה הוותיקים ביותר של החינוך החרדי בארץ הקודש והוא בן 85 בפטירתו.

הרב אוסטרי נולד בארגנטינה לאביו הרה"ח ר' נתן מאיר אוסטרי זצ"ל וכבר בגיל 17 הקים בארגנטינה מוסד חינוכי יהודי לבנות יחד עם רעייתו הרבנית שרה ע"ה בתו של הרב חיים ישראל הכהן שוורצבורד ז"ל שהלכה לעולמה לפני מספר שנים.

לאחר שנולד בנם הראשון, הם עלו לארץ והתיישבו בחיפה. מיד עם הגירתם לעיר, ייסד את תיכון 'בית יעקב חיפה' ושימש כמנהל התיכון, שבו התחנכו ברבות השנים, רבבות בנות חרדיות מכל אזור הצפון.

ספריו הרבים שחיבר משמשים עד היום ללימוד חובה בבתי הספר ללימוד בגרויות בנושאי מחשבת ישראל, היסטוריה והלכה.

הרב אוסטרי מסר נפשו על חינוך בנות ישראל, כל חייו קבע עיתים לתורה ובחיפה הוא נמנה על מתפללי בית הכנסת של חסידי גור בעיר, היה מקורב למרן הגר"ש וואזנר זצ"ל שהתייעץ עמו רבות על נושאי חינוך וכן לשאר גדולי ישראל.

הוא היה מנהל, מחנך, ומורה מיוחד ונערץ. דמות אגדית מעוררת השראה. דורות של נשים ובנות חייבות לו את עולמן הרוחני. היה נערץ ויקר ומיוחד בכל קנה מידה.

כמו כן היה שותף פעיל וחבר ב'איגוד הסמינרים' ומשתתף בכל ימי העיון והישיבות. 

הותיר אחריו עשרה ילדים ובהם בנו הרב ישראל הכהן אוסטרי, המנהל כיום את התיכון בחיפה, נכדים ונינים.

במסע הלוויה שיצא בליל שישי, ליל זאת חנוכה מביתו ברחוב רבי עקיבא בחיפה ליוו אותו תושבי העיר למנוחות והוא נטמן בבית העלמין שדה יהושע - כפר סמיר בעיר לצד רעייתו ע"ה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חיפה סמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד