ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
בביקור בצפון

גנץ: "אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת"

השר בני גנץ ערך ביקור במעלות תרשיחא, שם קיים מפגש עם פורום ישובי קו העימות. גנץ אמר: "אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת"

גנץ: "אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת"
השר בני גנץ ופורום ראשי קו העימות צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ ביקר היום (שישי) במעלות תרשיחא, שם קיים מפגש עם פורום יישובי קו העימות יחד עם יו"ר הפורום משה דוידוביץ'.

בנוסף, קיים השר מפגש עם פורום נשים מנהיגות מהצפון, יחד עם ח"כ לשעבר יעל רון בן משה וראש העיר ארקדי פומרנץ.

בסיום הפגישה אמר השר גנץ: "סיימתי פגישה עם פורום יישובי קו העימות בצפון – זו הזדמנות נוספת לחזק את התושבים שפונו מבתיהם, וראשי הרשויות ואנשיהם שעומדים כבר למעלה מחודשיים בקו האש, ומפגינים אומץ, סבלנות ואחריות מברזל. בשבוע האחרון שוחחתי עם שרי החוץ של בריטניה, צרפת, גרמניה וארה"ב, ועם מנהיגים נוספים בעולם, והזמנתי אותם לכאן לראות את המציאות".

גנץ הוסיף: "אמרתי להם שלצד העשייה הצבאית אנחנו צריכים גם מעשה מדיני. אמרתי זאת להם ואני אומר גם לאזרחי ישראל- אם העולם לא ירחיק את חיזבאללה מהגבול, ישראל תעשה זאת.

לדבריו, "אנחנו מוכנים לשיח מדיני אבל מוכנים גם למעשה צבאי כאן בצפון. אנחנו נממש את חובתנו כמדינה לספק חיים בטוחים לתושבי הצפון, ולאפשר להם לחזור לבתיהם", כך גנץ.

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות אמר בסיום המפגש עם השר וחבר הקבינט, בני גנץ במעלות הבוקר: "סיימנו מפגש בין ראשי הרשויות של קו העימות עם השר גנץ שבאמת מרבה לבקר אותנו ומתעניין במצב. סיפרנו לו על תחושותינו אך אנחנו יוצאים כואבים ומודאגים. השר דיבר על כך שאנו נמצאים באזור הנפיץ והמסוכן ביותר בישראל אך נראה שממשלת ישראל מתייחסת לכך בדיוק הפוך ממה שצריך באזור כזה".

דוידוביץ' הוסיף: "ממשלת ישראל נטשה את הצפון, נעלמה ונאלמה. הממשלה אישרה עכשיו תקציב של שלושים מיליארד ש"ח וכמה מתוך כך מוקצה לטובת אזרחי הצפון? כלום ושום דבר! יותר מ-70 אלף תושבים פונו מבתיהם והממשלה פשוט לא סופרת אותם. נמשיך להילחם למען התושבים שלנו ולמען החזרת הבטחון לגבול הצפוני של ישראל!".

חיזבאללה בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד