כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שר הביטחון נטל אחריות

נתניהו: "כשנסיים את חיסול החמאס לא נשאיר את גבול הצפון כמו שהוא"

נתניהו, גלנט וגנץ נשאו דברים במסיבת עיתונאים. נתניהו: "אחרי חיסול חמאס עזה תהיה מפורזת ובשליטה ביטחונית של ישראל" • גלנט על הטרגדיה בעזה: "אני אחראי גם לאירוע הקשה. חמאס מבין רק כוח - בלי תמרון לא היינו רואים אף חטוף" • גנץ: "לתת לצבא את הזמן"

נתניהו: "כשנסיים את חיסול החמאס לא נשאיר את גבול הצפון כמו שהוא"
נתניהו, גלנט וגנץ במסיבת עיתונאים צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ בקריה בתל אביב - בצל הטרגדיה הקשה ברצועת עזה, שבה ירו לוחמי צה"ל למוות בשוגג בשלושה חטופים שיצאו לעברם מתוך מבנה.

נתניהו הדגיש בפתח דבריו כי ישראל תמשיך במאמץ הצבאי והמדיני לשחרור החטופים והבהיר כי בכוונת ישראל להמשיך עד לחיסול חמאס.

נתניהו אמר בפתח דבריו: "אזרחי ישראל, אנחנו במלחמה על קיומנו. במלחמה זו חייבים להמשיך עד לניצחון, על אף הלחצים הבינלאומיים ועל אף המחיר הכבד מנשואה שהמלחמה גובה מאתנו".

נתניה הוסיף כשהתייחס לטרגדיה ברצועת עזה: "כשעדכנו אותי על הטרגדיה הנוראה זה הלם בי. אלון, סאמר ויותם שרדו את התופת במשך 70 יום, היו כפסע מהחופש, ממש נגעו בגאולה, ודווקא אז קרה אסון. זה שבר לי את הלב, זה שבר לאומה כולה את הלב, וליבנו יוצא למשפחות בשעת יגונן הכבד. בשעה קשה זו חשוב לי לחזק גם את לוחמינו. אנחנו עושים ונעשה הכול כדי לשמור על חיי לוחמינו, על כל אחד ואחד מהם, ואנחנו נשתמש בכל האמצעים כדי שהם לא ייפגעו".

נתניהו הוסיף: "מאז הטרגדיה אתמול רודפת אותי מחשבה אחת – מה היה קורה אילו רק משהו היה אחר היה קורה. היינו כל כך קרובים לחבק אותם עכשיו, אבל לצערי אי אפשר להחזיר את הזמן לאחור. כל מי שלחם בשדה הקרב יודע שהמרחק בין ניצחון לאסון הוא כחוט השערה. ניישם את הלקחים, ולא נרפה מהמאמץ הצבאי והמדיני להחזיר את החטופים הביתה בשלום".

במסיבת העיתונאים. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

נתניהו חזר על עמדת הקבינט ואמר: "הלחץ הצבאי הכרחי גם להחזרת החטופים וגם להשגת ניצחון. רק הלחץ הצבאי יביא לשחרור כל חטופינו. בלעדיו אין לנו כלום".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני חוזר ואומר לידידינו – אנחנו נחושים יותר מאי פעם להמשיך עד הסוף, עד שנחסל את החמאס, עד שנחזיר את כל חטופינו ועד שנבטיח שבעזה לא יהיה שום גורם שמחנך לטרור, משלח טרור".

בדבריו הדגיש נתניהו כי הוא מתנגד לכך שהרשות הפלסטינית תשלוט בעזה אחרי המלחמה. "אחרי חיסול החמאס רצועת עזה תהיה מפורזת, ולא יהיה בה שום גורם שיאיים עלינו ושום גורם שיחנך את ילדיו להשמדתנו".

לדבריו, "הניצחון ייקח זמן, אבל אנחנו נחושים להמשיך עד הסוף".

שר הביטחון יואב גלנט, אמר בפתח דבריו כי הוא שוחח עם משפחות החטופים שנהרגו ואמר: "שמעתי את הכאב, אלה היו שיחות טעונות, כואבות, קשות. קודם כל למשפחות, אבל גם קשות לי באופן אישי. כשר הביטחון אני נושא באחריות לכל מה שקורה במערכת הביטחון, לכל מה שקורה במלחמה הזו – גם להישגים וגם למחירים וגם לטעויות הקשות. כך היה גם באירוע של אתמול. אירוע שחיילי צה"ל לא התכוונו להגיע אליו אבל כתוצאה משגיאות קשות הגענו אליו".

במסיבת העיתונאים. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

גלנט הוסיף: "המחיר של המלחמה הוא מחיר כבד. אנחנו משלמים אותו יום-יום, אבל כאשר אתה יודע למה אתה מכוון, אתה יודע שאתה נלחם על צדקת הדרך, אתה יודע שאתה לוחם למען מטרה ראויה, אנחנו נאלצים לשלם מחיר, ואנחנו נכונים לעשות את זה עד להשגת ההישג השלם במלחמה הזאת – חיסולו הצבאי והשלטוני של ארגון החמאס והשבתם של כל החטופים לביתם ומשפחותיהם".

לטענת שר הביטחון ישראל השיגה בפעילות הקרקעית הישגים רבים וחשובים: "אילו היינו נשארים רק על הגדר דבר לא היה קורה. היינו ממתינים חודשיים, ואף אחד מהחטופים לא היה חוזר, והיינו מאבדים כל מה שיכולנו להשיג".

השר בני גנץ אמר בהצהרתו: "אנחנו נמצאים במלחמה קשה מורכבת וכואבת. אחריותנו להמשיך להוביל את המערכה. לתת לצבא את הזמן לעשות הכול כדי להביא את החטופים הביתה. זה לא הזמן למילים גדולות אלא לעשייה נחושה. אני מבקש לחבק את לוחמי צה"ל בכל מקום. הלחימה מורכבת. המלחמה תהיה קשה, הלחימה ממושכת, ואת המטרות נצטרך להשיג. יש להבטיח שיש קדימות להשבת החטופים ונצטרך להיות נחושים זמן רב - חמאס הוא רעיון שגוי וישראל מתפתחת הוא רעיון נכון".

במסיבת העיתונאים. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

על המצב בצפון הארץ אמר נתניהו לשאלת עיתונאים: "כשנסיים את חיסול החמאס ברור שלא נוכל להשאיר את גבול הצפון כמו שהוא. יש לנו 80 אלף איש שעזבו את יישוביהם ואנחנו לא נוכל להרשות את זה. זה ייפתר באחת משתי דרכים: או מדינית או בדרך אחרת. אנחנו מנהלים מו"מ לשחרור חטופים גם בדרך אחרת - בדם ואש ותמרות עשן. אם נפסיק את המלחמה זה אומר שחמאס ניצח".

על היום שאחרי אמר: "יהיה פירוז של עזה, צה"ל יהיה אחראי לביטחון ויהיה שם מנהל אזרחי שלא יחנך את ילדיו לטרור ולשנאת ישראל. אני דוגל בזה כבר הרבה זמן. אני לא שיניתי את עמדותיי".

על הסכמי אוסלו אמר: "אני ירשתי את הסכמי אוסלו. חשבתי שזו טעות איומה ואני עדיין חושב ככה. קרוב ל-30 שנה אתם אומרים שאני מנעתי מדינה פלסטינית. כולנו מבינים מה היה קורה אם היינו מאפשרים מדינה כזאת בשטחי הרשות".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל מסיבת עיתונאים בני גנץ יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד