כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הערעור נדחה

איראן הוציאה להורג אדם שהורשע בריגול לטובת ישראל

באיראן דווח כי אדם שעבד עבור המוסד הוצא להורג. על פי דיווחים בתקשורת האיראנית, טהראן ביצעה את ההוצאה להורג לאחר שהמרגל ששמו לא פורסם העביר מסמכים חסויים לסוכנים זרים  

איראן הוציאה להורג אדם שהורשע בריגול לטובת ישראל
עונש מוות בתליה באיראן צילום: Iran international

הרשויות באיראן הוציאו להורג אדם ששמו לא פורסם שפעל לטענת איראן כמרגל עבור המוסד, כך דיווחה התקשורת האיראנית אתמול.

"גזר דין מוות בוצע נגד מרגל המשטר הציוני בכלא זאהדאן בסיסטן-בלוצ'יסטן", כך דיווחה מערכת המשפט האיראנית באתר האינטרנט שלה.

לטענת האיראנים הוא הורשע ב"שיתוף פעולה מודיעיני וריגול לטובת המשטר הציוני העוין". כמו כן, האיש נמצא אשם ב "איסוף ומסירת מידע מסווג לשירות הריגול של המוסד במטרה לשבש את הסדר הציבורי".

סוכנות הידיעות "תסנים" המקושרת לחיל משמרות המהפכה האסלאמית, דיווחה כי הוא הואשם גם בהעברת מסמכים חסויים לסוכנויות זרות בנוסף למוסד.

בהודעה המלאה של בית המשפט נאמר: "לאחר מעצר וסיום החקירה בפרקליטות, הואשם אדם זה בשיתוף פעולה מודיעיני וריגול לטובת המשטר הציוני העוין, איסוף מידע מסווג ומסירת מידע לקצין שירות הריגול של המוסד במטרה לשבש את הסדר במדינה, כולל תעמולה לטובת קבוצות וארגונים המתנגדים לרפובליקה האסלאמית של איראן".

באיראן דווח כי "לאחר שהנאשם ערער על פסק הדין לבית המשפט העליון, ולאחר בדיקה מחודשת, תוך דחיית הערעור, אישר בית המשפט העליון את פסק הדין".

באפריל 2022, קציני המודיעין האיראני עצרו שלושה אנשים שלדבריהם שייכים לקבוצת ריגול הקשורה למוסד. לא ברור אם האיש שהוצא להורג היה אחד מהם.

הוצאה להורג המוסד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד