א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ניצל את חבריו

מאסר וקנס של מיליונים לגבר שהונה עשרות חרדים

תושב לוס אנג'לס לשעבר נידון ליותר מ-6 שנות מאסר בגין הונאה של עשרות מיליוני דולרים מחברי קהילה חרדית. במקום להשתמש בכספי משקיעים לרכישת מצלמות או לפתח נכס, הנאשם ניצל את הכספים על ידי הוצאת כספי משקיעים לטובתו האישית וביצע הונאות פונזי

מאסר וקנס של מיליונים לגבר שהונה עשרות חרדים
אילוסטרציה צילום: pixabay

יוסי אנגל תושב לוס אנג'לס לשעבר נידון בסוף השבוע ל-80 חודשי מאסר פדרלי בגין הונאת משקיעים חרדים, בעיקר חברי הקהילה החרדית בלוס אנג'לס שהוא היה חלק ממנה.

הנאשם, בן 36, שעבר לישראל במרץ 2021 אך חזר ללוס אנג'לס בפברואר 2023, נדרש גם לשלם פיצויים בסך 11,758,030 דולר, כך דווח משרד המשפטים האמריקאי.

האיש הודה ב-12 במאי בסעיף אחד של הונאה. הוא שהה במעצר פדרלי מאז מעצרו ב-8 במרץ בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס כשניסה לעזוב את ארצות הברית.

בכתב האישום נאמר כי מדצמבר 2018 עד ינואר 2020, הנאשם גרם לפחות ל-29 אנשים להשקיע בחברה שלו, iWitness Tech, LLC בטענה שהכספים שלהם ישמשו כדי לרכוש ולהתקין ציוד למצלמות אבטחה.

בנוסף, הנאשם גם הבטיח כי כספי המשקיעים ישמשו לרכישת נכסים בישראל שיפותחו וימכרו. "שתי הטענות הללו היו שקריות", נמסר מהרשות לניירות ערך. "במקום להשתמש בכספי משקיעים לרכישת מצלמות או לפתח נכס, הנאשם ניצל את הכספים על ידי הוצאת כספי משקיעים לטובתו האישית וביצע הונאות פונזי מכסף של משקיעים קודמים בניסיון להמשיך את התוכנית".

הוא סיפר למשקיעים שיש לו מערכת יחסים מיוחדת עם ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, שאפשרה לו לדבריו להאיץ את פיתוחן של יחידות דיור שיימכרו מתחת למחיר השוק עם יצירת רווח מהיר.

במסגרת התביעה, שלח הנאשם למשקיעים קיימים, ולמשקיעים פוטנציאליים סרטונים ותמונות של בניין דירות בישראל, סרטון שלו יושב בלשכת ראש עיריית בני ברק והעתקים של מסמכי רשם המקרקעין, כך נכתב בתביעה.

עם זאת, הנאשם הודה מאוחר יותר שלא היו נכסים להשקעה והוא ידע שתוכנית ההשקעה בקרקעות "מבוססת על שקרים", כך מסרה הרשות לניירות ערך בארה"ב, הסרטונים ששלח הנאשם למשקיעים היו לכאורה של דירות שבהן התגורר פעם. בנוסף, הסרטון של ראש העיר בני ברק, שעמו לא היה לו קשר מיוחד, צולם כאשר הוא עצר ליד לשכת ראש העיר, פנה לראש העיר, לחץ לו יד כביכול כדי לייצר מצג שווא של ידידות ביניהם, ואז השתמש בתיעוד כדי לזייף קשר עם ראש העיר.

בסוף דצמבר 2020, התוכנית שלו קרסה. הוא הפציר במשקיעים להמתין עם השקעותיהם או להסכים לזמן נוסף להחזר, לא הצליח לארגן השקעות נוספות כדי לכסות את התחייבויותיו, ונמלט מארצות הברית לישראל, בהמשך שב לארצות הברית ונעצר.

בני ברק ארצות הברית הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד