י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ההתאוששות נמחקה

ירידה של 42%: אילת ספגה פגיעה כלכלית קשה - זו הסיבה

ההתאוששות שנרשמה במהלך שבוע ההפוגה נמחקה עם החזרה ללחימה | הירידה בפעילות בקריית שמונה ושדרות בשיעור של 75%, אילת סובלת מירידה בהוצאות של יותר מ-40%

ירידה של 42%: אילת ספגה פגיעה כלכלית קשה - זו הסיבה
חוף הים באילת צילום: משרד התיירות

חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מפרסמת את נתוני ההוצאות בערים מרכזיות בדרום, בצפון, במרכז ובשפלה בישראל במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״.

מנתוני הפעילות העסקית הגיאוגרפיים ממשיכים לראות את ההשפעה של המלחמה בערים שדרות וקריית שמונה, שעדיין מפונות מרוב תושביהן. ההוצאות בערים אלו נחתכו בהיקף של כ-75% גם במהלך השבוע ה-9 של המלחמה.

עיר נוספת שספגה פגיעה כלכלית משמעותית היא אילת שהצריכה בה ירדה בשבוע ה-9 בשיעור של 42% על רקע הפיכתה לעיר מפונים ולא עיר נופשים.

הנתונים מצביעים על כך שבשבוע של ההפוגה נרשמה עלייה בהוצאות ברוב הערים באזור השפלה, המרכז, הדרום והשרון. אבל, מצד שני, בשבוע שלאחר מכן, עם חידוש הלחימה והירי, ראינו חזרה של הגלגל לאחור וערים רבות חוו ירידה בהוצאות.

העיר ת״א שהציגה עלייה של 8% בהוצאות בשבוע של ההפוגה, חזרה בשבוע שלאחר מכן להוצאות נמוכות ורשמה ירידה של 13%.

בירת ישראל, ירושלים, רשמה בשבוע ה-9 ירידה משמעותית של 23% בפעילות העסקית וניתן לייחס זאת בשבוע לפיגוע הקשה שהתרחש בה ממש עם סיום ההפוגה.

טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, מכירות ופיתוח עסקי של שבא אמרה: ״נתוני ההוצאות הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית בערים המרכזיות בישראל הם הברומטר שנותן את האינדיקציה הטובה ביותר למצב המשק ולמצב הרוח של הציבור הישראלי. בשבוע של ההפוגה בלחימה, ושחרור החטופים מעזה, ראינו צמיחה בפעילות העסקית כמעט בכל הארץ. אבל, בשבוע שלאחר מכן, בו הלחימה חזרה וגם הירי מעזה, לבנון, סוריה ותימן, שוב חזרנו לירידה בפעילות העסקית.

חשוב לציין כי הערים שדרות וקריית שמונה ממשיכות להיות הישובים עם הפגיעה הקשה מכולן. העיר אילת הפכה למעשה מעיר של נופשים ותיירים לעיר של מפונים שלא מבצעים שופינג. העיר ת״א, שלראשונה היו בה עליות של 8% בהוצאות באשראי בשבוע של ההפוגה, חזרה בשבוע שלאחר מכן להוצאות נמוכות לעומת הממוצע.

בירושלים, ניתן לייחס את הירידה החזקה בשבוע ה-9 גם לפיגוע הקשה שהתרחש בה ממש עם סיום ההפוגה. ירושלים גם ממשיכה לסבול מהפסקת תיירות הפנים והחוץ וכן מאי פתיחת שנת הלימודים האקדמית״.

 

 

כרטיסי אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד