ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מידה כנגד מידה

ברכה מפורשת בימי מלחמה: "יזכו שה' יסיר מהם כל דאגה"

נסגרה הרשימה של חודש טבת: 60 יתומים ויתומות מתחתנים במהלך החודש • עמוד הישועות הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א, מברך את המסייעים: "יזכו במידה כנגד מידה שיסיר מהם הקב"ה כל דאגה ויצילם מכל צרה וצוקה ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים"

ברכה מפורשת בימי מלחמה: "יזכו שה' יסיר מהם כל דאגה"
הרב אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

מקורביו של מרן עמוד הישועות הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א נדהמו לראות את המילים נכתבות מתחת ידו: "כל התורמים סך 600 שקלים למגבית 'קופת העיר' עבור שישים היתומים הנישאים בחודש טבת, יזכו במידה כנגד מידה שיסיר מהם הקב"ה כל דאגה ויצילם מכל צרה וצוקה ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים".

לתרומה ל-60 היתומים הנישאים בחודש טבת הקליקו כאן>>>

על הברכה המפורשת הזאת חותם מרן שליט"א את שמו המלא, ומגיש אותו לראשי 'קופת העיר' שהגיעו אליו כדי לעדכן בתוצאות הרשימה של חודש טבת.

מדובר בנוהל די ותיק. ב'קופת העיר' רגילים לקבל בקשות רבות של יתומים ויתומות לקראת חתונתם, מדובר באחד היעדים המוצהרים של הקופה, לסייע בהכנסת כלות וחתנים יתומים תחת חופתם.

הבקשות נצברות, ומועברות לוועדה מיוחדת של רבנים שבוחנים כל בקשה לגופה, ומאשרים את כל הבקשות העומדות בקריטריונים.


יש חתנים וכלות יתומים מכל רחבי הארץ, מאופקים ומצפת, מחיפה ומנתיבות, מירושלים ומאלעד, בית שמש ומודיעין עילית, ביתר עילית ורכסים, עכו ודימונה, ומכל מקום בארץ.

היתומים והיתומות מגיעים עם המסמכים הרלוונטיים בהתאם להנחיות שהם מקבלים קודם לכן מהמזכירות המסורות של 'קופת העיר', מצהירים על מצבם הכלכלי, מצרפים את המסמכים, והרבנים מאשרים כל בקשה ובקשה, אם היא עומדת בקריטריונים.

במקביל הם מחולקים לפי חודשי הנישואין, כל חודש הופך לקבוצה נפרדת של יתומים ויתומות, ומוקמת עבורם קרן ייעודית באמצעות קופת העיר.

כשנסגרת הרשמה ומוקמת הקרן, מגיעים ראשי 'קופת העיר' לגדולי התורה והחסידות, ומעדכנים אותם, שכן 'קופת העיר' פועלת בשליחותם של גדולי התורה והחסידות, והם מקפידים לקבל עדכונים שוטפים, וגם להעביר הנחיות כשהם מוצאים לנכון.

כשהגיעו ראשי 'קופת העיר' עם הרשימה הסופית והמעודכנת של 'יתומי טבת' אל ביתו של מרן עמוד הישועות הגרמ"ש אדלשטיין שליט"א, הוא החזיק בידיו את הרשימה, עיין במקרים הקשים שנכללים בה, כל כך הרבה צער, יתמות, כאב, עוני, מחסור, חרפת רעב...

הרב שליט"א התרגש עד עמקי נשמתו, וביקש שייתנו לו דף ועט, כי רצונו לכתוב ברכה מיוחדת עבור מי שיסייעו ליתומים הללו, להתחתן בכבוד ולצאת לדרך חדשה.

וכך כתב הרב את המילים הברורות והברכה הנחרצת, בלי שום ספק! מי שיתרמו 600 שקלים לקרן יתומי טבת, עשרה שקלים לכל יתום, "יזכו במידה כנגד מידה שיסיר מהם הקב"ה כל דאגה ויצילם מכל צרה וצוקה ואך טוב וחסד יהיה להם כל הימים".

כשהברכה הזאת יוצאת מפיו של עמוד הישועות, היא עושה רעש גדול בשמים, כשהיא נחתמת על ידו בחתימתו המלאה, היא בבחינת 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים', וכשכל זה קורה בימי מלחמה, יש לזה משמעות כפולה ומכופלת!

אל תהססו, אל תחמיצו את ההזדמנות. יש לנו הזדמנות לזכות בזכות מצוות הצדקה שעליה אמרו חז"ל שבכוח להציל אדם ממות, ולקבל ברכה כזאת מפורשת ונחרצת, שה' יסיר מאתנו כל דאגה!

לתרומה ל-60 היתומים הנישאים בחודש טבת הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד