י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שלוש דרישות חשובות

אל תקנו קורקינט חשמלי לפני שאתם קוראים את זה

קורקינטים חשמליים ממלאים את רחובות הערים. בצדק רב! זהו כלי תחבורה זול לרכישה והפעלה ומסוגל להביא אתכם לכל יעד בעיר כמעט ללא שהייה. זה כל מה שצריך לדעת כדי לבחור את הקורקינט החשמלי הנכון

אל תקנו קורקינט חשמלי לפני שאתם קוראים את זה
קורקינט 48 וולט עם מתלים, מעצורי דיסק ותאורה. זו הבחירה הנכונה צילום: one step

שחושבים על תחבורה חשמלית, כמעט באופן אוטומטי אנו חושבים על רכב חשמלי, אולי רכבת או אוטובוס חשמליים. וזה נכון. כמעט. מכיוון ששכבה אחת מתחת יש עולם שלם של "מיקרו-תחבורה" ושם ההנעה החשמלית כבר שולטת מזה שנים רבות.

הביטו סביבכם. הרחובות מלאים באופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. רוב הכלים בבעלות פרטית של רבים שאין להם רישיון נהיגה או שפשוט נמאס להם לעמוד בפקקים ולשלם לתחבורה ציבורית יקרה ולא עקבית. יש גם לא מעט חברות של תחבורה שיתופית שדרכן הרוכבים משלמים רק על השימוש בכלי – ולא צריך לרכוש אותו כלל. אם אתם מוכנים לעשות את הצעד ולהינות מחופש התנועה שמגיע עם קורקינט חשמלי. המשיכו לקרא.

השאירו פרטים ליצירת קשר ומידע על קורקינטים חשמליים מקצועיים>>>

מה לחפש בקורקינט איכותי?

לגלגילנוע (קורקינט) בעברית תקנית – יש תקן בישראל שאימצה את התקן האירופאי. ברמה הבסיסית ביותר על קורקינט חשמלי תקני לעמוד בשלוש דרישות: על המהירות המירבית לא לעלות על 25 קמ"ש, הספק המנוע לא יעלה על 250 וואט וכן על המשקל העצמי של הקורקינט (כולל הסוללה) לא לעלות על 30 ק"ג. התקן נועד בעיקר כדי לשמור על הבטיחות של הרוכבים ושל משתמשי הדרך האחרים ואם חלילה מתרחש אירוע תאונתי ומתגלה כי הקורקינט אינו "תקני" – רוכבו עשוי להיות חשוף לתביעת נזיקין משמעותית. אבל בישראל הסוסים כבר ברחו מהאורווה. עד שהמדינה התעוררה עלו לכבישים (ולמדרכות) עשרות אלפי כלים שאינם תקניים, יתרה מזאת, רוכבים רבים אף באים בדרישה לחנויות לבטל את מגבלות המהירות. דבר שכמובן אינו חוקי.

המשקל והמחיר נמוכים יותר. פתרן טוב אם צריך להרים את הקורקינט בידיים לדירה או לתחבורה ציבורית. קרדיט ONE STEP

מר וולט וגברת אמפר

שיעור קצר בחשמל. ממש קליל. הספק – נמדד ב-W וואט הוא מכפלה של הזרם (A-אמפר) ושל המתח (V-וולט). כדי להישאר בתחום התקני של 250 וואט – אפשר לשחק עם אחד המרכיבים האלה ועדיין לא לחצות את הרף המותר. בשוק קיימים קורקינטים הפועלים על 12, 24, 36 וגם 48 וולט. כאשר הבחירה הטובה ביותר היא בקורקינטים של ה-48 וולט מהסיבה הבאה. ככל שהמתח עולה, הזרם יכול לרדת (ועדיין לקבל את אותו הספק) – כשהזרם יורד גם עומס החום על מערכת החשמל, תאי הסוללות, הכבלים והמטען יורד גם הוא ומצמצם את הסכנה להתלקחות. למתח הגבוה יתרונות נוספים כמו יצור של כוח פיתול רב יותר, טעינה מהירה יותר. בשני המקרים אלו דברים שבהחלט מחפשים ובעלי ערך רב.

אגירת האנרגיה

הסוללות אוגרות את החשמל באופן כימי. ההרכב הכימי הטוב ביותר שיש כיום בתעשייה כולה (גם ברכב) הן סוללות ליתיום-יון. יש אלפי מעבדות בעולם המנסות למצא כימיות חדשות ליישום בסוללות – עדיין הליתיום היא התרכובת הטובה ביותר ומאזנת בין שמירה על מחזורי טעינה רבים עם מינימום ירידה בביצועים, טעינה מהירה ופריקה מהירה.
לצידן יש סוללות בעלות הרכב כימי שונה כשהיתרון היחיד שיש להן הוא מחיר נמוך יותר. לכן התעקשו על סוללות ליתיום אפילו שהן יקרות יותר. קיבולת הסוללת נמדדת ב-וואט/שעה או אמפר/שעה. שזה אומר מה ההספק המירבי שהיא יכולה להוציא במשך שעה שלמה עד שמתרוקנת. ככל שהקיבולת גדולה יותר תוכלו לרכב למרחק גדול יותר. לרוב הטווח המירבי הוא כ-35 ק"מ.

מתלים וגלגלים

התרחקו ככל האפשר מקורקינטים ללא מתלים כלל – למען בריאותכם. תפקיד המתלים כפול: לספק נוחות רכיבה ובידוד ממהמורות ושיבושים. מצד שני התפקיד החשוב ממש של המתלים הוא לשמור על קשר מתמיד בין הצמיגים לכביש – אחרת השיבושים היו מקפיצים את הגלגלים באוויר. לקשר עם הכביש חשיבות רבה בכל תחום: האצה, בלימה והיגוי. בכל רגע נתון, קורקינט עם מתלים יהיה נוח יותר ובטוח יותר לרכיבה מאשר כזה ללא מתלים (ולא. צמיג בלון עם דופן גבוהה לא יכול להיות תחליף). המינוס? תוספת משקל.

קורקינט קל משקל ומתקפל הוא פתרן אידאלי לק"מ האחרון. קרדיט רוני נאק

אם לאחרונה יצא לכם לצעוד על מדרכות בישראל אתם בטח נתקלתם בשורשים של עצי פיקוס גדולים שמרימים וסודקים את הדרכות. אולי חיבורים לא חלקים של אבנים משתלבות. יורדים לכביש ושם תמצאו מכסה ביוב שקוע מדי או בולט מדי, אפילו עיני חתול שיכולות להקפיץ אתכם. אנחנו כבר פגשנו ורכבנו על קורקינטים עם גלגלים זעירים, אינצ'ים בודדים, ואלו עלולים להיתקע ולהיתפס על החירפוצים הקטנים ביותר. כ-כלל אצבע, בחרו בקורקינט בעל הגלגלים הגדולים ביותר שתמצאו, ככל שקוטר הגלגל גדול יותר כך הוא "מתגלגל" בקלות רבה יותר מעל שיבושים, מספק נוחות ובטיחות עדיפים. החיסרון? ירידת מה ביכולת התמרון. מול תוספת הבטיחות זה בטל בשישים.

עצור בצד!

קורקינטים רבים מצוידים רק בבלם אחורי. במקרים רבים זה לא יותר מפס פלסטיק עליו הרוכב דורך והוא מתחכך בצמיג. בטיחותי זה לא – בולם זה בקושי. מה שאתם רוצים – ואנו ממליצים על קורקינט עם מעצור קדמי וגם מעצור אחורי. בכל כלי הרכב שיש – תמיד המעצור הקדמי הוא החזק והיעיל יותר. למה? פיזיקה!

תוכלו למצא מעצורי "תוף" מכאניים שבהם רפידות הבלם מתחככות בצד הפנימי של גליל. אלה מצוינים בזכות עמידות בלכלוך ומים. סוג אחר של מעצורים הם מעצורי דיסק (כמו באופנוע) שלצד מראה מגניב יותר, הם מספקים עוצמת בלימה חזקה ועקבית. כך או אחרת – אל תוותרו על המעצור הקדמי. טיפ לחיים: במקום בטוח (למשל מגרש חניה ריק ורחב ידיים) תרגלו בלימות חירום ולמדו את הדקויות של השימוש בבלמים של הקורקינט שלכם – במקרה חירום ההיכרות הזו יכולה להציל אתכם.

השאירו פרטים ליצירת קשר ומידע על קורקינטים חשמליים מקצועיים>>>


לא אידאלי. גלגלים זעירים, אין מתלים כלל, בלם אחורי שהוא לשונית חיכוך בגלגל. קרדיט רוני נאק

ויהי אור ונצנץ

תאורה קדמית ואחורית היא חיונית לא רק כדי לראות טוב יותר בשעות הלילה אלא כדי שיראו אתכם משתמשי הדרך האחרים. פנסי LED קדמיים ואחוריים הם תוספת נהדרת אם הם מגיעים כבר על הכלי כסטנדרט – אם אין – המלצתנו היא להוסיף בעצמכם. פנס אחורי בולט יכול בהחלט למנוע מרכב או מאופנוע להתנגש בכם מאחור. יש למצא פנסי LED עוצמתיים ביותר, הנטענים מכל מטען של טלפון נייד ומסוגלים לספק תאורה לכמה שעות טובות. אז אם אין פנס טוב על הקורקינט שלכם – לא נורא – יחסית קל להצטייד.

לא לשכוח קסדה

ככל שהתנועה בערים הופכת לצפופה ובלתי נסבלת יותר ויותר, כך השימוש בכלים חשמליים קטנים – כמו קורקינטים – יהיו הפתרון המושלם ל"קילומטר האחרון" בין תחנת הרכבת למשרד או מתחנת האוטובוס הביתה. רשת צומחת של שבילי אופניים בגוש דן ובערים מחוצה לה, עושים את השימוש בתחבורה החשמלית הזעירה למהירה ולזולה ביותר שיש היום.

רכיבה על קורקינט הופכת די מהר לטבעית וזורמת, ככל שתרכבו יותר כך תגדל המיומנות והבטיחות ותגלו את היתרונות הרבים שיש לכלי העירוני הזה. חשוב לציין שלא להזניח את נושא הבטיחות וחייבים ללבוש קסדה תקנית ורכוסה. אנו מוסיפים לכך גם כפפות לשיפור האחיזה וגם מכיוון שאנו תמיד נוטים לשלוח ידיים קדימה במקרה של נפילה.
רכיבה נעימה!

השאירו פרטים ליצירת קשר ומידע על קורקינטים חשמליים מקצועיים>>>

קורקינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד