כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צפה בזוועות חמאס

יו"ר בית הנבחרים של פרגוואי בכפר עזה: "מעולם לא ראיתי דבר כה מחריד"

יושב-ראש בית הנבחרים של פרגוואי, הגיע לביקור הזדהות עם ישראל. יושב-ראש הכנסת סייר עמו בקיבוץ כפר עזה ובבסיס צריפין, שם מוצגת תערוכה של כלי הנשק, הפצצות והתחמושת שהשתמשו בה מחבלי ה-7 באוקטובר

יו"ר בית הנבחרים של פרגוואי בכפר עזה: "מעולם לא ראיתי דבר כה מחריד"
הביקור בכפר עזה צילום: דוברות הכנסת- נועם מושקוביץ

יושב-ראש בית הנבחרים של פרגוואי, אחת המדינות הידידותיות ביותר כלפי ישראל, ראול לאטורה מרטינז, הגיע היום (ראשון) לביקור הזדהות עם ישראל. יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה סייר עמו בקיבוץ כפר עזה ובבסיס צריפין, שם מוצגת תערוכה של כלי הנשק, הפצצות והתחמושת שהשתמשו בה מחבלי ה-7 באוקטובר. בבסיס צריפין גם צפו השניים בסרט הזוועות מאותו היום.

יושבי הראש נפגשו במהלך הביקור בכפר עזה עם רועי שוורצמן, בנם של דוד ואורלי הי"ד, אשר נרצחו בביתם בקיבוץ ב-7.10. דוד עלה לישראל מפרגוואי בגיל צעיר. הוא היה מומחה חקלאות והשקייה של מש"ב (סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל מטעם משרד החוץ), אשר סייע רבות למדינות אמריקה הלטינית.

רועי שוורצמן הזמין את חברי המשלחת לבית הוריו השרוף, אולם העדיף להישאר בעצמו בחוץ. "אני לא מסוגל להיכנס פנימה", אמר. בדלת הכניסה נתקלו יושבי הראש בשלט: "משפחה היא מתנה לחיים", ולצידו חורי קליעים. רועי, תושב כפר עזה אף הוא, הספיק להתכתב עם אמו אורלי בבוקר השבעה באוקטובר, והיא עדכנה אותו בפריצת המחבלים לביתם ובמותו של אביו. דקות לאחר מכן הפסיק גם הקשר עמה.

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר בפתח ביתם של סיון אלקבץ ונאור חסידים הי"ד שנרצחו אף הם: "יושב-ראש בית הנבחרים של פרגוואי הוא הראשון מיושבי-הראש של הפרלמנטים באמריקה הלטינית להגיע לביקור הזדהות בישראל מאז הטבח הנורא. דרכך, אני מבקש להודות לעם הפרגוואיי על התמיכה הבלתי מתפשרת במדינת ישראל. אנו עוברים זמנים קשים, אך אנחנו נתגבר ונביס את חמאס".

יושב-ראש בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לאטורה מרטינז, העניק ליושב ראש הכנסת הצהרת תמיכה של הפרלמנט בישראל ואמר: "מעולם לא ראיתי דבר כה מחריד. כושר העמידה והנחרצות המאפיינות את עמכם יסייעו לכם להתגבר". מרטינז ענד לצווארו דיסקית עם הכיתוב “Never Again” אשר העניק לו מתנדב זק"א ששהה במקום.

ישראל ופרגוואי מציינות 75 שנים ליחסים הבילטרליים ביניהן. היחסים עם פרגוואי נמצאים במגמת עלייה מאז הבחירות שהתקיימו השנה, בהן נבחר הנשיא סנטיאגו פניה, אשר הבטיח להעביר את שגרירות פרגוואי בחזרה לירושלים. בהצבעות האחרונות באו"ם תמכה פרגוואי בישראל.

כפר עזה אמיר אוחנה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד