ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
מצב של לית ברירה

בעוד שבוע וחצי היא מתחתנת: ואין לה אפשרות לשלם את שמלת הכלה

כשהיתה בת 11 בלבד התייתמה מיכל מאמה המנוחה ע"ה ומאז היא נעה ונדה בעולמו של הקב"ה • היא פונה ללב הרחב של עם ישראל, ומבקשת עזרה • הבושה גדולה, ההשפלה נוראה, אבל אין לה ברירה

בעוד שבוע וחצי היא מתחתנת: ואין לה אפשרות לשלם את שמלת הכלה
הזמנה לחתונה צילום: Unsplash

כשהיתה בת 11 בלבד, נפטרה אמה המנוחה ע"ה. היא נותרה בבית, בלי ההשגחה של האם המסורה, באזור שבו לא עודדו אותה לחיים של שמירה על תורה ומצוות, בלשון המעטה. אחותה הגדולה ממנה שראתה את הסכנה הרוחנית הגדולה עבור הבת, מיהרה להוציא אותה ולהפקיד אותה בידיה של משפחת אומנה ביבניאל.

מלווים את מיכל הכלה לחופה>>>

לא פעם אנחנו שומעים על אישה צעירה שנפטרה או אברך שהתמוטט ומותו נקבע במקום, הלב מתמלא צער וכאב, אבל אחרי זמן לא רב אנחנו שוכחים וממשיכים הלאה. אבל במקרה של מיכל, זה נמשך ונמשך ונמשך. עברו כבר שנים והיא עדיין אותה יתומה קטנה וצעירה, חסרת אונים, מסתכלת סביב ולא יודעת מאין יבוא עזרה.

המשפחה האומנת שקלטה אותה עטפה אותה בחום ובאהבה רבה, אבל מבחינה כלכלית אין להם אפשרות לסייע לה. היא צריכה לקנות נדוניה, ואין לה שום אפשרות, מועד החתונה ממש מעבר לפינה, בעוד פחות משבוע וחצי! והיא עדיין לא שילמה את שמלת הכלה, וגם אין לה מושג כיצד תשיג את הכסף לעשות זאת.

ולא. לא מדובר בשמלה יוקרתית בעלות גבוהה, מדובר בשמלה מושכרת שכבר עברה כמה חתונות וכעת רק עברה התאמות קלות כדי להתאים למידותיה. אבל זה עדיין עולה כסף, כסף שאין לה.
ומי מדבר על התשלום לאולם, לקייטרינג, לזמר, לתזמורת, לצלם, למלצרים... העלות של המונית שתיקח אותה לאולם והמונית שתובילה אותה ואת החתן מהאולם לדירה הקטנה ששכרו... ומה עם דמי השכירות עצמם? אין לה שום אפשרות לממן זאת!

היא יוצאת לחיים עצמאיים, בקרוב תתחיל לנהל משק בית משל עצמה, אבל כדי שזה יקרה אנחנו חייבים לתת לה דחיפה קטנה קדימה, לעזור לה במימון הוצאות החתונה, כדי שביום שאחרי ה'שבע ברכות', היא תוכל להתחיל לכלכל את הבית יחד עם בעלה העתידי, ולא ירבוץ על כתפיה עול כבד של חובות מהחתונה אותם תצטרך לשלם במשך שנים.

היא אפילו לא יודעת למי לפנות. היא לא מכירה עסקנים או ארגונים שיכולים לסייע, האיש היחיד שאליו פנתה לעזרה הוא הגיס שלה, בעלה של אחותה הגדולה שכבר הצילה אותה פעם אחת, וכעת היא מבקשת מהם שיעזרו לה פעם נוספת.

הגיס, גם הוא אינו משופע בהכנסות כספיות, מיהר לפנות ל'קופת העיר' כדי לבקש עזרה. מנהלי הקופה נכנסו בעובי הקורה והחלו לבדוק את הנתונים, וגילו שאכן כפי שהוא היטיב לתאר את המצב: "היא לא תוכל להתחתן בשום אופן אם לא יעזרו לה במימון הבסיסי ביותר".

מיכל מבקשת את עזרת הציבור, מי שיכול שיתרום, שיסייע, כל אחד כפי יכולתו. היא מבינה שהקושי הכלכלי הוא נחלת הכלל למרבה הצער, אנשים רבים מתקשים מאוד, אבל עזרה קטנה כמעט כל אחד יכול להגיש, וזה בדיוק מה שהיא צריכה, עזרה קטנה מעוד אחד ועוד אחד, עד שביחד תוכל בעז"ה לגייס את הסכום הנדרש כדי לממן את הוצאות החתונה הבסיסיות ביותר. יותר מזה, היא לא צריכה.

מלווים את מיכל הכלה לחופה>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד