ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בגלל תקיפות החות'ים

דיווח: ארה"ב תכריז על כוח צבאי שיגן על ספינות בים סוף

ארה"ב מקדמת כוח בינלאומי שיוצב ביום סוף. ארה"ב מקימה את הכוח בתגובה למתקפות החות'ים מתימן על ספינות מסחריות שמותקפות בים סוף. הכוח יכלול גם חיילים ממדינות ערביות  

דיווח: ארה"ב תכריז על כוח צבאי שיגן על ספינות בים סוף
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

ארה"ב אמורה להכריז על הצבת כוח הגנה ימי מורחב הכולל מדינות ערביות כדי להילחם בהתקפות החות'ים ההולכות וגוברות מנמלי תימן על ספינות מסחריות בים האדום.

עיתון ה'גארדיאן' דיווח כי שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, אמור להכריז על הכוח, שזכה לכינוי הזמני מבצע "שומר השגשוג", בעת ביקורו במזרח התיכון בימים הקרובים. בדומה לכוח המשימה 153 שכבר פועל מחוץ לבחריין, כוח ההגנה נועד לאבטח חברות ספנות מסחריות שמותקפות על ידי החות'ים, ושהים יישאר בטוח עבור ספינות מסחריות.

כזכור חמש חברות ספנות גדולות הורו לספינותיהן לא להשתמש בים האדום בעקבות התקפות מצד החות'ים במחאה על המלחמה של ישראל נגד חמאס בעזה.

יותר מ-20 ספינות דיווחו על תקריות בחודשים האחרונים, בעיקר סביב באב אל-מנדב המפריד בין חצי האי ערב לאפריקה.

ארה"ב ניסתה לשכנע את סין להצטרף לכוח, גורמים רשמיים מאמינים שירדן, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, קטאר, עומאן, מצרים ובחריין יהיו חלק מהכוח.

בביקורה בישראל לפני מספר ימים אמרה שרת החוץ הצרפתית, קתרין קולונה, כי "אי אפשר להשאיר את התקפות החות'ים ללא מענה".

שר ההגנה האיראני, מוחמד-רזה אשטיאני, אמר שכל כוח משימה רב לאומי "יתמודד עם בעיות יוצאות דופן בניסיון להגן על הספנות בים האדום". הוא אמר: "אם ארה"ב תעשה מהלך כל כך לא הגיוני, הם יעמדו בפני בעיות יוצאות דופן. אף אחד לא יכול לעשות מהלך באזור שבו יש לנו דומיננטיות".

סעודיה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד