כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אלו חילוקי הדעות

עסקת חטופים נוספת: בישראל שוקלים שחרור אסירים כבדים

בכדי להגיע לעסקת חטופים נוספת עם חמאס, בישראל לוקחים בחשבון כי בעבור שחרור גברים המחיר יצטרך להיות גבוה, כולל שחרור אסירים כבדים שישראל סירבה לשחרר עד כה | בינתיים הסיוע ההומניטרי נמשך עם 200 משאיות ביום

עסקת חטופים נוספת: בישראל שוקלים שחרור אסירים כבדים
שחרור מחבלים מהכלא. אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/Flash90

במסגרת הניסיונות לגבש עסקת שחרור חטופים נוספת, בישראל שוקלים את כל האפשרויות בכללן גם שחרור של אסירים כבדים, כאלו שישראל סירבה לדבר עליהם בעסקה הקודמת. בישראל מאשרים שהשיחות הן חיוביות, אך עדיין אין התקדמות משמעותית. כך דווח ב'כאן 11'.

בישראל אומרים כי גם אם תהיה עסקה - הדרך עוד ארוכה וקשה. מה שהיה בסוף השבוע, אותה פגישה בין ראש המוסד דדי ברנע לבין ראש ממשלת קטאר מוחמד בן ג'אסם אאל ת'אני, "זאת רק ההתחלה". גורמים בישראל מבהירים כי אם תהיה "עסקה אמיתית" - כמה ימי הפסקת אש, במסגרת העסקה, לא ישפיעו על הלחימה בדרום.

ומדוע זה שונה מפעם קודמת? בעסקה הקודמת, רוב הלחימה בצפון הסתיימה והדיון היה אם עוברים לחלק הדרומי. הפעם ההערכה היא שהלחימה בחאן יונס ובדרום יימשכו עוד כמה שבועות. גורמי ביטחון מצריים אמרו לסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי ישראל וחמאס פתוחות לגבי הפסקת אש, ונותרה אי-הסכמה בנוגע "לפרטים".

שני גורמי הביטחון המצרים אמרו לרויטרס כי ישנה מוכנות מצד חמאס וישראל לחדש את המשא ומתן להפסקת אש ושחרור החטופים, אך נותרה אי הסכמה על יישומו. חמאס מתעקש לקבוע את רשימת החטופים שישוחררו באופן חד צדדי. בעוד שישראל הסכימה לקביעת הרשימה בידי חמאס. ישראל ביקשה את לוח הזמנים ורשימות המשוחררים במטרה לקבוע את משך הפסקת האש. המקורות מציינים שישראל מסרבת לסגת מדרישותיה.

חבר הלשכה המדינית של הג'האד האסלאמי עלי אבו שאהין חזר על המסרים שמהדהד חמאס ואמר: "אנחנו מוכנים לעסקת חליפין, אבל אחרי הפסקת אש כוללת. אנחנו דבקים בתנאי הזה".

בתוך כך, הסיוע ההומניטרי נמשך גם ללא עסקה. לרצועת עזה נכנסו אתמול כ-200 משאיות של סיוע הומניטרי - כ-80 מהן הועברו לראשונה דרך מעבר כרם שלום, לאחר שנבדקו. ראש מנהל תיאום וקישור עזה, אלוף משנה משה טטרו מסר כי "מאז תחילת המלחמה, הגדלנו את יכולת הבידוק הביטחוני. מאז פתיחת כרם שלום בשבוע שעבר, 470 משאיות נבדקו בו. המלחמה שלנו היא לא עם תושבי עזה. היא עם חמאס".

 

שחרור חטופים שחרור מחבלים מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד