כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
במיתות שונות ואכזריות

הממצאים שמוכיחים: החטופים נרצחו בשבי החמאס

אחד מהחטופים שגופתו אותרה בעזה והובאה לישראל - נרצח בחניקה, חטופה נוספת הוכרזה כמי שאינה בין החיים על אף שגופתה עדיין לא אותרה

הממצאים שמוכיחים: החטופים נרצחו בשבי החמאס
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

ממצאים חד משמעיים בידי צה"ל ומערכת הביטחון לפיהם כל החטופים שגופותיהם אותרו על ידי הכוחות הפועלים ברצועה - נרצחו בשבי חמאס, ולא נפגעו מירי של צה"ל. לפי הדיווח של שלי טפיירו ב'כאן חדשות', מהנתונים עלה עוד כי החטופים שגופותיהם הוחזרו לישראל נרצחו בזמנים ובאופנים שונים.

על פי הממצאים, אחד מהחטופים נרצח ככל הנראה בחניקה. חטופה נוספת הוכרזה כמי שאינה בין החיים, על אף שגופתה טרם אותרה. קביעת מותה של החטופה בוצעה לפי ממצאים ודאיים שהגיעו למערכת הביטחון.

כך למשל בידי צה"ל וכוחות הביטחון ממצאים פורנזיים המצביעים על כך שעדן זכריה הי"ד, שנחטפה על ידי חמאס לעזה בחג שמחת תורה, נרצחה בשבי ולא נהרגה כתוצאה מהפצצות צה"ל. על פי הממצאים, זכריה בת ה-28 נלקחה מהמסיבה ברעים בעודה בחיים ונרצחה לאחר החטיפה לתוך שטח הרצועה ואף זמן ממושך לאחר מכן. גופתה של זכריה חולצה מעזה על ידי כוחות צה"ל ביום שלישי האחרון.

פעולת החילוץ החלה לאחר שהכוחות החלו לסרוק את השטח שעליו היו אינדיקציות להימצאותן של הגופות. שם נפלו החיילים גל איזנקוט ואייל ברקוביץ' הי"ד, כתוצאה ממטען שהופעל לעברם. כוח של יחידה 504 של מודיעין, יחד עם יחידת מילואים מובחרת הגיעו אל הגופות שהוחזקו שם כחודשיים, מאז נחטפו בחג שמחת תורה.

חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד