י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במסיבת חנוכה בפוניבז'

ראש הישיבה: "תמשיכו קינדרלעך להיות מקדשי השם" | צפו

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי נשא דברים במסיבת חנוכה בישיבת פוניבז' וחיזק את הבחורים על היותם מקדשי שם שמים בחנוכה שהמשיכו לעסוק בתורה. "אולי כעת יעשו חופש?, חס וחלילה, חס וחלילה, עבדתם שבוע שלם שקידשתם את השם, כשם שמקדישים אותו בשמי מרום". צפו בוידאו

ראש הישיבה: "תמשיכו קינדרלעך להיות מקדשי השם" | צפו
הגרב"ד פוברסקי בלימוד בחנוכה עם תלמידיו צילום: שוקי לרר

במסיבת החנוכה בישיבת פוניבז' שנערכה בליל זאת חנוכה בראשותו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי נשא דברים ראש הישיבה וחיזק את אלפי הבחורים על עצם היותם מקדשי שם שמים כשהם יושבים ולומדים גם בחנוכה. 

ראש הישיבה פתח בדבריו: "נקדש את שמך בעולם כשם שמקדישים אותו בשמי מרום, כך אומרים, בואו נחשוב מה שאנחנו אומרים אנחנו מקדשים את שמך הגדול, איך? כשם שמקדישים אותו בשמי מרום, אפשר לעשות כזה דבר? אם כתוב כנראה שזה אפשר".

"ואני אומר לכם שהיום כשאני רואה כאן עכשיו את המילים האלה, כל תלמידי הישיבה בחנוכה כולם יושבים כאן ועוסקים בתורה, זהו כשם שמקדישים אותו בשמי מרום, אותו דבר, זה הכח של מלאכים, וזה הכח של כלל ישראל, אבל איך עושים את זה - רק עם לימוד התורה".

"ואם זה הקידוש ה', אני אומר עכשיו כבר עובר חנוכה, נו! לא היה חופש, אז אולי כעת יעשו חופש, חס וחלילה, חס וחלילה, עבדתם שבוע שלם שקידשתם את השם, כשם שמקדישים אותו בשמי מרום, אז כזה זכות שהייתה לכם, אז על זה נוותר? אני שואל אותכם, אני לא מבין, כזה זכות כשם שמקדישים בשמי מרום, לא לוותר על זה, תמשיכו הלאה והלאה, כזה זכות יש לכם, לעזוב את זה כעת? צריך להיות שוטה לעשות את זה", אמר ראש הישיבה.

ראש הישיבה סיים את דבריו: "אז תמשיכו קינדרלעך עוד ועוד יום, לא רק עוד יום, תמשיכו תמשיכו לקדש את שם השם, כשם שמקדישים אותו בשמי מרום, וכשנזכה לקידוש השם הזה אז בעזרת השם יבוא משיח צדקנו".

הרב ברוך דב פוברסקי חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד