ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
למרות הסתייגות ארה"ב

דיווח: ישראל נערכת לפלוש ללבנון במלוא העוצמה

ב"טיימס" הבריטי מדווח מפי גורמי צבא כי ישראל נערכת לפלישה מלאה לדרום לבנון במטרה להשיב את ההרתעה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, למרות הסתייגות אמריקאית

דיווח: ישראל נערכת לפלוש ללבנון במלוא העוצמה
הכוחות בגבול הצפוני צילום: David Cohen/Flash90

בישראל נערכים לפלישה צבאית מלאה לדרום לבנון כדי להכות בארגון הטרור חיזבאללה, למרות ההתסייגות הברורות של ארה"ב ומדינות נוספות במערב ממהלך שיוביל להסלמה רבתית במזרח התיכון, כך דווח היום (שני) ב"טיימס" הבריטי.

בכתבה מצוטט קצין ישראלי בכיר שאמר כי "מה שקרה בדרום (בעוטף) זה כלום לעומת מה שהם יכלו לעשות כאן. הדוקטרינה הישראלית היא לקחת את המלחמה לצד השני".

עוד ציין העיתון כי בקבינט המלחמה התנהל ויכוח פנימי בתחילת המערכה עד כמה ברצינות לקחת את האיום מצד חיזבאללה, המגובה בארסנל גדול של נשק שמספקת איראן. נכתב כי נתניהו נמנע מפתיחת חזית חדשה, בעוד שר הביטחון גלנט הדגיש את הצורך בהשגת הרתעה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר אמש בסיור בגבול הצפון: "כמו שאני רואה לאחרונה, אם חיזבאללה רוצה לעלות מדרגה אחת, אנחנו נעלה חמש. אנחנו לא מייחלים לזה, אנחנו לא רוצים להגיע למצב מלחמתי. אנחנו רוצים להחזיר את השקט. אם יגררו אותנו לאירוע אלים, בוודאי למלחמה - הם ישלמו מחירים מאוד כבדים. לא אנחנו פתחנו את המלחמה המוגבלת הזו בצפון. אנחנו נדע איך לחבר את ההישגים שלכם, לידי הישג אחר".

לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד