י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לאור הטענות המוצדקות"

דרעי הודיע: ש"ס תתמוך בדחיית הבחירות לפברואר

תפנית משמעותית: יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי מפלגתו תתמוך בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות לחודש פברואר. זאת "לאור הטענות המוצדקות בדבר מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים בהגנת עם ישראל ואינם יכולים להיערך כראוי"

דרעי הודיע: ש"ס תתמוך בדחיית הבחירות לפברואר
בחירות מקומיות, ארכיון צילום: פלאש 90

תפנית משמעותית: יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי מפלגתו תתמוך בדחיית הבחירות לרשויות המקומיות לחודש פברואר, כפי שדורשת מפלגת הציונות הדתית בטענה כי לא ניתן לקיים בחירות תוך כדי מלחמה.

בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע אתמול (ראשון) לראשי הציונות הדתית ולכל הנוגעים בדבר, שלאור הטענות המוצדקות בדבר מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים בהגנת עם ישראל ואינם יכולים להיערך כראוי, הרי שבאם יימצא רוב בוועדת הפנים לדחיית מועד הבחירות ל-27 בפברואר, סיעת ש"ס תתמוך בדחייה זו".

יצוין כי המועד 30 בינואר נקבע על פי חוק שחוקקה הכנסת, עליו הצביעה פה אחד. שר הפנים משה ארבל הודיע על קיום הבחירות במועד זה לאחר שבדק וגילה כי אין את הרוב הדרוש בוועדת הפנים, בממשלה ובמליאה לדחיית הבחירות.

כמו כן ארבל בדק מקצועית מול כל גורמי המקצוע כמו הצבא, המשטרה ושאר הגורמים שהודיעו כי הם ערוכים לקיום הבחירות ב-30 בינואר. בעקבות כך במשרד הפנים נערכו על פי חוק לקיים את הבחירות במועד זה ולהכין אותן כראוי.

כאמור, ככל ויימצא רוב לשינוי המועד, ש"ס תתמוך בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר", נמסר מטעם ש"ס.

נזכיר כי בציונות הדתית מנסים להביא לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות לחודש פברואר. מנגד, ראשי ערים בולטים בליכוד ביניהם יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל, וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס דרשו לערוך את הבחירות כבר בינואר כפי שהחליט שר הפנים משה ארבל.

גם יו"ר הקואליציה אופיר כץ הביע את תמיכתו בבחירות בינואר וכתב: "השלטון המקומי יעיל ביותר ולוקח חלק מרכזי בטיפול בהשלכות המלחמה. בשיחות שאני מקיים עם ראשי רשויות הם מציפים בפניי את הקושי המובן לנהל עיר בתקופת בחירות כ״כ ארוכה- תקציב, כח אדם, תכניות ארוכות טווח ועוד.

רוב מוחלט של הסיעות בכנסת, קואליציה ואופוזיציה, בעד החלטתו הנכונה של השר ארבל, שמתבססת גם על שיקולי גורמי הביטחון, לקיים את הבחירות במועדן החדש 30.1.2024. סמוך ובטוח שיינתן מענה לכל קושי שיעלה הנוגע להחלטה, כתב כץ.

מוקדם יותר השבוע דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על שיחה טעונה בין חה"כ טלי גוטליב ליו"ר הקואליציה אופיר כץ: "איך השארת את תאריך הבחירות לרשויות המקומיות בינואר. הוצאת הודעה שדיברת עם כל סיעות הבית, עם מי דיברת?", הטיחה גוטליב בכץ.

 

בחירות מקומיות בחירות מקומיות 2023 אריה דרעי הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד