י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
סיבוב פרסה

סמוטריץ' מתקפל: "המס על הסוכר פורסם בטעות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען בישיבת הסיעה כי המס שפורסם לפיו המס על משקאות ממותקים עתירי סוכר יוחזר, פורסם בטעות. לדבריו, "אם ירצו להחזיר תהיה הידברות עם החרדים"

סמוטריץ' מתקפל: "המס על הסוכר פורסם בטעות"
בקבוקי קוקה קולה צילום: Nati Shohat/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טען היום (שני) בישיבת הסיעה כי המס שפורסם ביום שישי ולפיו המס על משקאות ממותקים עתירי-סוכר יוחזר - פורסם בטעות.

סמוטריץ' הוסיף: "אם ירצו להחזיר את המס לקראת תקציב 2024 - זה יהיה בהידברות עם רה"מ והסיעות החרדיות".

ההודעה של סמוטריץ' מגיעה אחרי שביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, משרד האוצר פרסם טיוטת צו שמבקשת לחדש את רוב המס על הסוכר, שאושר בממשלת ליברמן ובוטל עם תחילת כהונתה של הממשלה הנוכחית.

סיעת יהדות התורה הודיעה היום כי בנושא המס על השתיה המתוקה, עמדתה שיש לקיים חינוך והסברה בציבור, אך לא דרך מיסוי שלא מועיל וגורם נזק.

חבר ועדת הבריאות חבר הכנסת הרב משה רוט אמר בתגובה: "נושא הצריכה העודפת של סוכר, הינו נושא חשוב שדורש טיפול עומק באמצעות הסברה ושיתוף פעולה עם מוסדות החינוך. במקום להעלות מס על שתייה מתוקה, יש צורך לבטל מע"מ על מארזי מים ושתיה ללא סוכר כדי לעודד צריכת משקאות בריאים.

בנוסף, יש לציין שהעלאת המס תרמה להעלאת מחירים בלבד. הישגים אמיתיים יגיעו אך ורק באמצעות השקעה בהסברה ותמריצים חיוביים. אני שמח ששר האוצר מבין שפתרון בעיית הסוכר, יהיה דרך הסברה ולא באמצעות מס חסר תועלת", כך רוט.

בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד