כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מענק נוסף אושר

אושר: האזרחים שיהיו מוגנים מפני עיקול למענקים הבאים

היום אישרה ועדת הכספים הגנה על מענק נוסף לתושבים המפונים בצפון ובדרום (שניתן מכוח החלטת ממשלה שהתקבלה בתחילת החודש) שיהיה מוגן מפני עיקול

אושר: האזרחים שיהיו מוגנים מפני עיקול למענקים הבאים
כספומט. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ועדת הכספים אישרה היום (שני) פטור מעיקול על מענק לתושבים מפונים בצפון ובדרום: חוק הגנה על מענקים מיוחדים (חרבות ברזל), התשפ"ד2023, שאושר בוועדת הכספים בחודש נובמבר, מסמיך את שר האוצר, ושר המשפטים, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע כי מענקים מסוימים שמוענקים מכוח החלטת ממשלה, ושיימנו בתוספת לחוק, יהיו מוגנים מפני עיקול לתקופה של 90 ימים לפי תנאים שיקבעו.  

במסגרת כך נקבעה הגנה על עיקול בנוגע למענקים שונים ששולמו במסגרת המלחמה, והיום אישרה הוועדה הגנה על מענק נוסף, שניתן מכוח החלטת ממשלה שהתקבלה בתחילת החודש. 

החלטת הממשלה, שעניינה סיוע המדינה לתושבי יישובי הצפון בטווח של 0 עד 3 ק"מ מגבול לבנון ותושבי יישובי הדרום המצויים בטווח המכונה 0 עד 7 ק"מ מגבול רצועת עזה לאור מלחמת 'חרבות ברזל', קובעת כי תושבים שפונו מביתם במסגרת החלטות ממשלה שונות ושפינויים הוארך עד ליום ,31.12.2023 ואשר עומדים ביתר התנאים המנויים בהחלטה, יהיו זכאים למענק.

המענק, בגובה של 1,000 ₪ לאדם ועד 5,000 ש"ח למשפחה, נועד לסייע לתושבים אלה להיערך לחורף בהתחשב במשך פרק הזמן בו הם מפונים, כך ברכישת ציוד לחורף. כמו כן, המענק נועד להקנות בידיהם סכום כסף כדי להצטייד במזון (בין השאר, עם תום הפינוי). 

 

 

מענק כספי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד