ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חלקם יצאו באמצע

כמאה וחמישים אנשי דת צפו בסרט הזוועות. תיעוד

סרט הזוועות הנוראי הוקרן בגלילות למאות אנשי דת, בהם שייחים מוסלמים, כמרים נוצרים, רבנים יהודים, דרוזים ועוד. הם יצאו מהאולם דומעים, המומים ומזועזעים. השייח' חליל אלבאז: "לכל מי שיבוא ויאמר זה לא קרה אני אומר אני ראיתי. זה קרה"

כמאה וחמישים אנשי דת צפו בסרט הזוועות. תיעוד
המכובדים יוצאים מההקרנה צילום: באדיבות המצלם

כמאה וחמישים אנשי דת מכל הדתות והעדות צפו היום ( שני) בסרט הזוועות. ההקרנה התקיימה ביוזמת משרד הפנים בשיתוף עם מערך דובר צה"ל והפרויקטור לטיפול בפשיעה בחברה הערבית במשרד ראש הממשלה.

לפני כשבועיים התקיים סיור עם אנשי הדת בכפר עזה בו נשאו כולם תפילה משותפת להצלת החטופים ולשלום החיילים. מאז פרוץ המלחמה, פועלים מנהלי, עובדי ואנשי הדת ב-"אגף עדות" לסובלנות ורגיעה בקרב כל הדתות והעדות, בדגש על החברה הערבית.

מנהל האגף לעדות דתיות במשרד הפנים, אל"מ (במיל') איאד סרחאן, "יזמנו את הקרנת הסרט כחלק ממערך ההסברה ופעילות האגף. אני רואה בכך חשיבות רבה, שכל אדם שיצפה יעביר ויספר את הדברים בקהילה שלו. אנשי הדת בישראל מגנים את הטבח הנפשע, מתפללים להשבת החטופים ומייחלים לשובם בשלום של החיילים שלנו. זכיתי לשרת בצה"ל במשך 30 שנה, בתפקידים בכירים, כולל ברצועת עזה. בכל שנותיי לא ראיתי מעשים אכזריים ונוראים כאלו".

ההקרנה של הסרטון בו נראים מעשי הטבח האכזריים והבלתי נתפסים גרמה לחלק מהנוכחים לצאת במהלך ההקרנה.

השייח יונס עמאשה, חבר המועצה הדרוזית העליונה, שיצא במהלך ההקרנה אמר " אני רואה את הסרטון בפעם השנייה ולא יכולתי לעמוד בכך. היה לי מאד קשה לצפות, לא הרגשתי טוב ויצאתי אחרי מספר דקות. שום דת בעולם לא מתירה את מה שראינו כאן צפינו ביחד, נציגים של כל הדתות והעדות, אנו פועלים הרבה למען חיים משותפים בישראל, ומעולם לא חשבנו שנחזה בכאלו מראות קשים ".

הרב משה פינטו ראש ישיבת "פאר משה" ורב שכונות צפון העיר פתח תקווה, "כל אדם שצפה מדמיין מה היה קורה אם זו הייתה המשפחה שלו, ששחטו, הרגו ורצחו. זה חייב להיות מונצח לדורות, שיידעו מה הסכנה והרוע שקיים בגבול ישראל, זו לא מלחמה או מאבק, זה מחנה השמדה פשוטו כמשמעו. הרוגים, שרופים, זעקות שיוצאות ממעמקי הלב של ילדים , תינוקות, אמהות. כשרואים זאת מבינים שוב כמה המלחמה צודקת. זה רוע בגבול ישראל שצריך לעקור מהשורש".

השייח' חליל אלבאז אימאם תל שבע התייחס לאמירות בעולם המכחישות את הטבח, " איך אפשר לתאר או להעביר את מה שראינו היום? לכל מי שיבוא ויאמר זה לא קרה אני אומר אני ראיתי. זה קרה".

ליאור שחר, מנהל המינהל לתפקידים מיוחדים במשרד הפנים, "המלחמה מול החמאס היא מלחמה של הטוב מול הרע נציגי כל הדתות והעדות בישראל מאוחדים בתמיכה במלחמה הצודקת של ישראל. בדת יש טוב וחמלה וחסד. רוצחי החמאס הנתעבים שהשתמשו בשם הדת הם כופרים. האל לא יסלח להם על מעשיהם. חמאס כרת ברית עם השטן ודינם שריפה באש הגיהנום".

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד