כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יחסים חמים

בדרך לפתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים

שר החוץ אלי כהן נפגש עם יו״ר בית הנבחרים של פרגוואי. זה ביקור ראשון של בכיר מאמריקה הלטינית בישראל. היו״ר הוביל החלטה בפרלמנט המביעה סולידריות עם ישראל והעביר מסר מנשיא פרגוואי שארצו תמשיך לעמוד לצד ישראל ותפתח בקרוב את שגרירותה בירושלים בירת ישראל

בדרך לפתיחת שגרירות פרגוואי בירושלים
שר החוץ כהן עם שר החוץ של פרגוואי צילום: קרדיט משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש היום במשרד החוץ בירושלים עם יו"ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לואיס לטורה. זה ביקור ראשון של אישיות בכירה מאמריקה הלטינית מאז ה-7 באוקטובר.

בשיחה אמר יו"ר בית הנבחרים כי הוא מביא מסר מנשיא פרגוואי, סנטיאגו פניה של סולידריות עם ישראל והבטחה להעביר את שגרירות פרגוואי לירושלים בהקדם. השר כהן הודה ליו״ר בית הנבחרים על ביקורו ואמר כי ישראל צפויה לפתוח את שגרירותה באסונסיון בירת פרגוואי בחודשים הקרובים.

בין הדברים שאמר יו״ר בית הנבחרים בפגישה: "שגרירות פרגוואי תעבור לירושלים כי שם היא צריכה להיות - בעיר הבירה של מדינת ישראל. ראיתי את סרט הזוועות ואני עדיין לא מבין אין בן אנוש יכול לבצע דברים כאלה. הם לא חיות. הם גרועים מחיות. אנחנו תומכים בזכות של ישראל להגן על עצמה ובצורך לחיסול החמאס ברצועת עזה".

שר החוץ אלי כהן: "פרגוואי היא ידידת אמת של ישראל ועומדת לצידנו בימים אלה גם בביקור החשוב של יו"ר בית הנבחרים וגם בהחלטה להעביר את שגרירות פרגוואי לירושלים בירת ישראל. שמחתי לשמוע מידידי, ראול לואיס לטורה, כי פרגוואי הכריזה על החמאס כארגון טרור. אנחנו נמשיך להילחם בחמאס בכל הזירות, גם ברצועת עזה וגם מול הקהילה הבינ"ל במטרה להקל את צעדיו ואת אפשרויות הפעולה וגיוס הכספים למימון הטרור".

ירושלים אלי כהן משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד