ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
במהלך המלחמה

אושרה הצע"ח המאפשרת דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים. הצעה תמך חבר כנסת אחד, ללא מתנגדים או נמנעים

אושרה הצע"ח המאפשרת דיוני בימ"ש בהיוועדות חזותית
אילוסטרציה צילום: דוברות הרשות השופטת

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים, אסירים וכלואים (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2023. בהצעה תמך חבר כנסת אחד, ללא מתנגדים או נמנעים.

הצעת החוק מסמיכה את שר המשפטים, לאחר התייעצות עם השר לביטחון לאומי, להכריז הכרזה מלאה, לפיה יהיה ניתן לקיים דיונים בבתי המשפט ובבתי הדין שלא בנוכחות עצורים ואסירים אלא בהשתתפותם בהיוועדות חזותית (VC), זאת לאחר ששוכנע כי אין דרך לקיים את כלל הדיונים בנוכחות עצורים או אסירים ללא סיכון ממשי הנשקף לחיי אדם בהבאתם לדיונים.

כמו כן, מוצע להקנות סמכות זהה לשר הביטחון להכריז כאמור ביחס לדיונים בבתי דין צבאיים. ההכרזה המלאה לא תעלה על שבועיים, והשר בהתייעצות עם השר לביטחון לאומי יוכל להאריכה בתקופות נוספות שלא יעלו על 14 ימים כל אחת.

כמו-כן, שר המשפטים יחד עם השר לביטחון לאומי, רשאים להכריז כי לא ניתן לקיים דיונים בבתי המשפט בנוכחות עצורים או אסירים החשודים או המואשמים בעבירות טרור, ובכלל זה בנוכחות עצורים או אסירים ממקום מעצר או מבית סוהר מסוים, או בנוכחות סוגי עצורים ואסירים מסוימים, לאחר ששוכנעו כי לא ניתן לקיים דיונים בנוכחות העצורים או האסירים כאמור בשל סכנת חיים או סכנה ביטחונית מוגברת, הנשקפת מהם בהבאתם בשל מצב המלחמה השורר במדינה, שבשלו הוכרז מצב מיוחד בעורף ושלא ניתן להפחית את הסכנה בדרך אחרת.

מלחמת חרבות ברזל הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד