כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנתונים המלאים

סקר חדש: סמוטריץ' מתחת אחוז החסימה, גנץ מוביל בפער

לפי סקר חדש, הקואליציה ללא המחנה הממלכתי מקבלת 44 מנדטים בלבד. מפלגתו של גנץ מקבלת 37 מנדטים, הליכוד 18 וסמוטריץ' יורד אל מתחת לאחוז החסימה | החרדים שומרים על כוחם | ויש מצב בו יש עתיד מתרסקת לעשרה מנדטים בלבד

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ'

73 יום למלחמת 'חרבות ברזל': סקר מכון 'מדגם' של מנו גבע ו'חדשות 12' שפורסם הערב (שני) מראה כי המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ היא המפלגה הגדולה בישראל, עם 37 מנדטים. הליכוד מקבל 18 מנדטים, ולפיד 15 מנדטים.

ש"ס מקבל 11 מנדטים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 9 מנדטים, עוצמה יהודית 8 מנדטים, ויהדות התורה 7 מנדטים. בתחתית הרשימה נמצאות חד"ש-תע"ל, מרצ, ורע"ם, שזוכות ל-5 מנדטים כל אחת. יחד עם זאת, הציונות הדתית בראשות סמוטריץ' יורדת מתחת אחוז החסימה.

הסקר בדק את השאלה "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגה בראשות נפתלי בנט ומפלגה בראשות יוסי כהן היו מתמודדות, ומפלגות העבודה ומרצ ירוצו ברשימה מאוחדת בראשות יאיר גולן, ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע?".

לפי תרחיש זה, המחנה הממלכתי בראשות גנץ מובילה עם 23 מנדטים, הליכוד עם 15 מנדטים, ומפלגה בראשות נפתלי בנט שלישית עם 13 מנדטים. בהמשך 'העבודה 'ו'מרצ' בראשות יאיר גולן ומפלגה בראשות יוסי כהן זוכות ל-9 מנדטים כל אחת. גם בתרחיש זה 'הציונות הדתית' יורדת מתחת אחוז החסימה, כאשר 'יש עתיד' של לפיד מתרסקת לעשרה מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל נתניהו על לפיד עם 32% התאמה לעומת 28% ללפיד. בין נתניהו לגנץ, גנץ מוביל עם 45% התאמה לעומת 27% לנתניהו. בין בנט לנתניהו, בנט זוכה ל-33% התאמה, לעומת 29% לנתניהו.

עוד עולה מהסקר כי %57 סבורים שיש להקדים את הבחירות. יחד עם זאת 19% תומכים בהעברת השליטה בעזה לרשות הפלסטינית, לעומת 54% שמתנגדים ו-27% שהשיבו "לא יודע.

סקר מנדטים ערוץ 12 בני גנץ בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד