כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חיסכון עצום בעלויות"

מתווה חדש: "יבטיח את הביטחון האנרגטי של גוש דן בשגרה ובחירום"

המשרד להגנת הסביבה הציג את המתווה החדש לרשות החשמל ולמשרדי האנרגייה והאוצר. יישום המתווה לאגירת אנרגייה, בשילוב אנרגיות מתחדשות מבוזרות במרחב בגוש דן, יוכל לייתר את הצורך בהקמת תחנות כוח גזיות באתר רדינג

מתווה חדש: "יבטיח את הביטחון האנרגטי של גוש דן בשגרה ובחירום"
מרים אלסטר, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה גיבש מתווה להתקנת מתקני אגירת אנרגייה המשולבים במערכות ייצור סולרי מבוזרות במרחב גוש דן, באופן שיבטיח את הביטחון האנרגטי של גוש דן בשגרה ובחירום. 

המתווה מראה כיצד לחסוך כ-4 מיליארד ₪ במצטבר בעלויות ישירות למשק החשמל עם עלויות זיהום אוויר וגזי חממה. המתווה עדיף משמעותית בכל פרמטר של ביטחון אנרגטי, במיוחד בעיתות חירום ומלחמה, ויש בו חיסכון עצום בעלויות כלכליות למשק ובהשפעה הישירה על בריאות התושבים סמוך לתחנות הכוח. המשרד להגנת הסביבה עומד בקשר עם רשות החשמל ומשרד האנרגייה ליישום המתווה לפתרון לצורכי אנרגייה בשגרה ובחירום במרחב גוש דן.

מתווה המשרד להגנת הסביבה נועד לתת מענה מקיף למחסור צפוי בחשמל בשעות שיא ביקוש במרחב גוש דן החל משנת 2026 ועד לסביבות שנת 2032 – אז מתוכננת חברת החשמל להשלים את הפיתוח של מקטעי רשת החשמל אשר יגדילו את כושר הזרמת החשמל לתוך גוש דן, מענה לגידול בביקושים. 

חברת החשמל וחברת ניהול המערכת (חברת נגה) הציעו תוכנית לרכישה ולהפעלה של טורבינות גז באתר חברת החשמל ברדינג כדי לייצר חשמל בשעות השיא בגוש דן שבהן צפוי המחסור בחשמל. ואולם לדעת המשרד להגנת הסביבה, מתווה זה לא יוכל לספק מענה לצורכי הביטחון האנרגטי בגוש דן במיוחד במצבים שונים בעת מלחמה ובמצבי חירום אחרים. יודגש כי אם יתקדם מתווה טורבינות הגז, תידרש במסגרת ההליך התכנוני בחינה מקיפה ויסודית של ההשפעות מהזיהום הנפלט מהפעלת טורבינות הגז ומהרעש על התושבים הרבים בשכונות הצפופות המתוכננות בסמיכות לאתר רדינג ושל הסיכונים להם.

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד