ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
תוצאה ידועה מראש

נשיא מצרים נבחר לקדנציה שלישית עם 90% מהקולות

ועדת הבחירות של מצרים מודיעה על בחירתו של הנשיא א-סיסי לכהונה שלישית ברוב של כ-90% מהקולות | "המצרים עמדו בתור כדי להביע את דחייתם במלחמה הזו לכל העולם", אמר 

נשיא מצרים נבחר לקדנציה שלישית עם 90% מהקולות
ויקי

עבד אל-פתאח א-סיסי ניצח באופן סוחף היום (שני) בדרך לכהונה שלישית כנשיא מצרים בבחירות שבהן לא התמודד עם מתמודדים רציניים, וקרא להצבעת מחאה של "המלחמה הבלתי אנושית" כדבריו בעזה.

הבחירות, שבהן קיבל 89.6% מהקולות על פי רשות הבחירות הלאומית, נערכו כאשר מצרים נאבקת עם משבר כלכלי חמור ומנסה לנהל את הסיכון לגלישה של הלחימה בעזה לחצי האי סיני. רבים במדינה, המאוכלסת ביותר בעולם הערבי, הביעו אדישות לגבי הבחירות, ואמרו שהתוצאה הייתה ידועה מראש.

התקשורת המקומית במדינה נמצאת בשליטה הדוקה דחפו להגברת אחוז ההצבעה, שרשות הבחירות אמרה שהגיע ל-66.8% - הרבה מעל ל-41% שנרשם בבחירות האחרונות לנשיאות ב-2018.

כמה מצביעים אמרו שהסכסוך עודד אותם להצביע עבור סיסי, שהציג את עצמו זה מכבר כמעוז של יציבות באזור,טיעון שהוכיח את עצמו כיעיל בזמן שבעלות ברית מהמפרץ וכן ממדינות המערב מספקות תמיכה כספית לממשלתו.

"המצרים עמדו בתור כדי להצביע לא רק כדי לבחור את הנשיא שלהם לקדנציה הבאה, אלא כדי להביע את דחייתם במלחמה הבלתי אנושית הזו לכל העולם," אמר סיסי בנאום זמן קצר לאחר פרסום התוצאות. הוא תיאר את המלחמה בין ישראל לחמאס כאתגר העיקרי של מצרים.

מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד