כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
איתות למערב

ארדואן ואורבן סיכמו על חיזוק הקשרים בין המדינות

שתי המדינות הן החברות היחידות בנאט"ו שלא אישרו את הצעתה של שוודיה להצטרף לברית הצבאית: "רוצים לחזק עוד יותר את הקשרים שלנו בתחומים כמו הגנה ואנרגיה"

ארדואן ואורבן סיכמו על חיזוק הקשרים בין המדינות
הפרלמנט של הונגריה צילום: Pixabay

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, וראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, התחייבו לחזק את הקשרים בין המדינות לאחר פגישה שקיימו בבודפשט. הפגישה היתה כחלק מביקורו השני של הנשיא הטורקי במדינה, בתוך ארבעה חודשים. הונגריה וטורקיה הן שתי המדינות החברות בנאט"ו היחידות שעד כה לא אשררו את הצעתה של שוודיה להצטרף לברית בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.

מוקדם יותר החודש, ארדואן התנה את אשרור טורקיה להצעת נאט"ו של שבדיה בכך שהקונגרס של ארצות הברית יאשר "במקביל" את בקשתה של אנקרה למטוסי קרב F-16. שני המנהיגים לא התייחסו לנושא במסיבת עיתונאים שקיימו. הרחבת נאט"ו נדונה במהלך ביקורו של ארדואן, לדברי נשיאת הונגריה קטלין נובאק, שפגשה גם את המנהיג הטורקי.

ביקורו של ארדואן הינו כחלק מחגיגות יום השנה ה-100 לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. "אנחנו רוצים לחזק עוד יותר את הקשרים שלנו בתחומים כמו הגנה ואנרגיה, שבהם כבר יש לנו שיתוף פעולה פורה", אמר ארדואן, והוסיף כי שתי המדינות שאפו להגדיל את נפח הסחר שלהן ל-6 מיליארד דולר מ-4 מיליארד דולר כיום.

טורקיה הונגריה רג'יפ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד