י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל החות'ים

הוצאה של מאות שקלים לכל משפחה ישראלית

המורדים החות'ים החונים בתימן ממשיכים לאיים ולתקוף כלי שייט בים האדום, מעשים שגרמו לחברות ספנות להעלות את מחירי שינוע המכולות | גורמים בענף הקמעונאות סבורים שההתייקרות לא מחייבת כרגע העלאת מחירים דרמטית לצרכנים

הוצאה של מאות שקלים לכל משפחה ישראלית
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

גורמים כלכליים ישראלים מנסים להעריך בכמה יתייקר הייבוא לישראל. זאת, לאחר שגם חברת הספנות הישראלית צים הודיעה כי היא מתכוונת לייקר את עלות המכולות שהיא משנעת במאה עד 400 דולרים בעקבות איומי המורדים החות'ים בתימן נגד כלי שיט בים האדום. חברות אחרות כבר הודיעו על התייקרות של כ-2,000 דולרים לכל מכולה. כך מדווחת ליאל קייזר ב'כאן 11'.

ישראל מייבאת כ-300 אלף מכולות מאסיה, דרך המצרים בים האדום שמאוימים כעת על ידי החות'ים. ההתייקרות החודשית צפויה לעמוד על כ-114 מיליון שקלים, כלומר כ-400 שקלים בשנה למשפחה ישראלית.

עלות התייקרות תשפיע על סחורה המיובאת במכולות - בין היתר מכוניות ומספוא לבעלי חיים. גורמים בענף הקמעונאות אומרים כי התייקרות השינוע היא עדיין לא כזו שמחייבת עלייה דרמטית במחירי מוצרים.

עם זאת, לדברי גורמים כלכליים, ההתייקרויות בתקופת הקורונה היו גבוהות בהרבה יותר אחוזים ולמרות זאת המחירים לא זינקו בצורה משמעותית. לכן, הם מסבירים, אין סיבה שהדבר יקרה דווקא כעת בגלל האיום החות'י.

בתוך כך, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הודיע הלילה: "נקים כח משימה רב לאומי בים סוף שמטרתו להילחם באיום החות'י על הספינות וכלי השיט הנעים באיזור. המדינות שישתתפו - בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורווגיה, איי סיישל, ספרד וארה"ב".

ספינות התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד