כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מנהג קבוע

פרשת הדרכון הדיפלומטי של יאיר נתניהו: בלשכת רה"מ פנו 4 פעמים

בלשכת ראש הממשלה מנסים כבר מאז 2009 לקבל אישור ממשרד החוץ להנפיק ליאיר נתניהו דרכון דיפלומטי, ופנו בעניין לארבעה מנכ"לי משרד החוץ. דרכונים דיפלומטיים מקלים על אנשי ממשל לצאת מהארץ ולעבור בין מדינות

פרשת הדרכון הדיפלומטי של יאיר נתניהו: בלשכת רה"מ פנו 4 פעמים
יאיר נתניהו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרשת הדרכון הדיפלומטי ליאיר נתניהו: בלשכת נתניהו פנו לא פחות מ-4 פעמים לאורך השנים האחרונות למשרד החוץ בבקשה להנפיק את הדרכון היוקרתי לבניו של ראש הממשלה נתניהו, יאיר ואבנר, כך דווח ב"כאן 11".

הניסיונות להשיג את הדרכון החלו כבר בשנת 2009, כאשר לשכת ראש הממשלה פנתה למנכ"ל משרד החוץ דאז יוסי גל בבקשה לדרכון דיפלומטי עבור יאיר, ובקשה זו אושרה. כעבור חמש שנים הוגשה בקשה דומה למנכ"ל דאז ניסים בן שיטרית, וגם זו אושרה.

ב-2018, ביקשה פעם נוספת לשכת רה"מ, הפעם מהמנכ"ל דאז יובל רותם - ועבור הבן אבנר. גם הבקשה הזאת אושרה. נזכיר כי הפעם האחרונה הייתה השנה ונענתה גם היא בחיוב.

את בקשתו של שר החוץ הנוכחי אלי כהן להעניק לנתניהו הבן דרכון הוא נימק בכך שנתניהו מאובטח בידי אנשי שב"כ, הנושאים דרכונים כאלה מתוקף תפקידם, ולפיכך לא ייתכן שהאישיות המאובטחת תיאלץ להיפרד מהמאבטחים במעברי הגבול.

דרכונים דיפלומטיים מקלים על אנשי ממשל לצאת מהארץ ולעבור בין מדינות, ובדרך כלל ניתנים לשרים, חברי כנסת וגורמים במערכת הביטחון. לפי כשבועיים דווח כי שר החוץ אלי כהן הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים למקורבים שלו במפלגת הליכוד, ובניגוד לעמדת אנשי המקצוע במשרדו.

משרד החוץ יאיר נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד