כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חרבות ברזל | מתעדכן

אזעקות נשמעו בגוש דן והשפלה | ירי מלבנון - צה"ל הגיב באש

דניאל יעקב בן הרוש מהיישוב אלון ורותם לוי מאורנית נפלו אמש בקרבות בדרום רצועת עזה | שני לוחמים מחטיבת גולני, נפצעו באורח קשה | מגעים ראשוניים לקראת התנעת עסקת חטופים | ארה"ב מכריזה על מבצע צבאי בין לאומי שנועד לאפשר שייט בטוח בים האדום | מתעדכן

אזעקות נשמעו בגוש דן והשפלה | ירי מלבנון - צה"ל הגיב באש
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם כי רס"ר במיל' דניאל יעקב בן הרוש, בן 31 מהיישוב אלון שבבנימין, לוחם בגדוד 6551 בעוצבת 'חצי האש', נפל אמש בעזה. הוא יובא בהמשך היום למנוחת עולמים. בנוסף אליו, סרן במיל' רותם לוי, סמ"פ ביחידת יהל"ם בן 24 מאורנית, נפל אמש בעזה. הוא הותיר אחריו אישה, זוג הורים אח ושתי אחיות. הוא יובא למנוחות היום בשעה 15:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפ"ת.

דניאל יעקב בן הרוש // רותם לוי

בנוסף, שני לוחמים מגדוד 13, חטיבת גולני, נפצעו באורח קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

לאחר שאתמול (שני) ארגון הטרור חמאס פרסם סרטון בו נראים שלושה חטופים מבוגרים, בני המשפחות קיבלו את אות החיים שציפו לה אך בצד זאת עומד גם החשש המתמיד לחייהם ולחיי שאר החטופים שעדיין מוחזקים בידי ארגון הטרור. נעם פרי, בתו של חיים שתועד בסרטון אמרה ב103fm כי: "יש התרגשות מעצם העניין לראות אותו ולדעת שהוא בחיים ואז המחשבה השנייה, היא איך הוא נראה ומה מצבו. זה באמת שילוב כזה של לראות את זה של הקלה וכאב ביחד".

ראש המוסד, דדי ברנע, שב אמש מפסגה עם ראש ה-CIA וראש הממשלה הקטארי בוורשה. בפגישתם המשולשת הציג ראש המוסד שלושה עקרונות: כל משא ומתן עם חמאס יהיה תחת אש ללא הפוגה, העסקה תמשיך היכן שנפסקה וישראל מתקשת על כך שקשישים ישוחררו ראשונים.

עדכונים שוטפים:

15:32 - צבע אדום בעוטף, במקביל - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון.

15:20 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסן אמצעי לחימה ועמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה.

14:50 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. שני המנהיגים שוחחו על החשיבות של אבטחת חופש השיט במיצרי באב אל-מנדב, שמאויים על ידי התוקפנות הח׳ותית ביוזמת איראן, והאינטרס העולמי למנוע פגיעה בכלכלה ובמסחר הבינלאומיים כמו גם בכלכלת הודו וישראל.

14:45 - ברקע המגעים לעסקה: ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפגש היום עם 15 משפחות של חטופים. נתניהו צפוי להיפגש בימים הקרובים עם משפחות נוספות.

14:35 - חשד לחדירת כלי טיס בכמה אזורים בצפון.

14:02 - לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "כיפת ברזל" מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

13:58 - הירי לגוש דן: רסיסים נפלו בראשון לציון ובנס ציונה. לא היו נפגעים.

13:50 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

13:33 - חשד לחדירת כלי טיס בגליל העליון ובעמק החולה.

13:01 - אחרי 8 ימים ללא אזעקה במרכז: אזעקות נשמעו ברחבי גוש דן והשפלה.

12:58 - סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) הודיעה כי התקרית בצפון הים האדום עליו קיבלה מוקדם יותר דיווח הייתה "התקרבות חשודה" של ארבע סירות קטנות לכלי שיט. לפי הסוכנות, על כל סירה היו בין ארבעה לחמישה בני אדם. עם זאת, לא התקבלו דיווחים על כך שאותם אנשים נשאו כלי נשק. (רויטרס)

לוחמים בעזה

12:45 - התקדמות משמעותית נרשמה היום במבצע של אוגדה 98 בחאן יונס, לאחר שחטיבת הקומנדו וכוחות מיוחדים נוספים איתרו חומרים מודיעיניים. בצה"ל העריכו לאחרונה שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נמצא במנהרות באזור חאן יונס, העיר השנייה בגודלה ברצועה (וויינט).

12:30 - העיתון "אלערבי אלג'דיד" מפי מקורות מצריים: המתווכים הקטרים והמצרים הודיעו לממשל האמריקאי שיש קושי לגבש עסקת אסירים חדשה הדומה לעסקה הקודמת בשל התנאי של חמאס שלא לנהל מו"מ כל עוד אין הפסקת אש מיידית (אבו עלי).

12:00 - התחזו לאדם אחר: זוג חשודים נעצרו לאחר שניצלו את דיסקית החטופים

11:40 - אמצעי לחימה, מטענים ותשתיות טרור אותרו ברצועה | תיעוד

11:35 - צה"ל ושב"כ: חוסל ברפיח איש עסקים שהעביר מיליוני דולרים לחמאס גם בזמן המלחמה >>לדיווח המלא

11:30 - צה"ל תקף מוקדם יותר היום בירי ארטילרי מספר מרחבים בשטח לבנון.

בנוסף, זוהה לפני זמן קצר שיגור אחד משטח לבנון לעבר מרחב מטולה שנפל בשטח פתוח, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

11:22 - קולות הנפץ שנשמעים באזור עמק החולה - מקורם בירי צה"ל.

11:20 - ראש המוסד לשעבר יוסי כהן במסר לנתניהו בוועידת גלובס: "כל אחד תרם את חלקו ביושר לקונספציה מתוך הבנה ביטחונית מעמיקה וכמי שעשה כמיטב יכולתו לשפר. חלק נטלו אחריות, ומי שלא - אנחנו מצפים לכך".

11:00 - שר האוצר לראש הממשלה: "כנס ישיבת ראשי קואליציה; בחירות מוניציפאליות כעת לא לגיטימיות; עמדת הליכוד לא ברורה" >>לדיווח המלא

10:30 - בשורה לשוטרי ישראל: יחולקו 133 מיליון ש"ח מענקים לשוטרים ולמתגייסים החדשים למשטרת ישראל. כבר בתלוש השכר הקרוב אלפי שוטרים יקבלו מענקי גיוס, מענקי תמרוץ מיוחד עבור המאמץ המלחמתי, ומענקים למשפחות שוטרים שפונו מבתיהם ב-7 באוקטובר. בנק המענקים יאפשר גיוס חדש לארגון ושימור שוטרים בתקופה המאתגרת הזו.

09:30 - דיווחים על תקרית בים סוף. תקרית ראשונה מאז ההכרזה האמריקנית על הקמת הקואליציה הבינלאומית (רועי קייס).

09:00 - הורים שנאלצים לטפל בילדיהם שנפצעו במלחמה בעזה, לא זכאים לפיצוי בשל אובדן הכנסה - בגלל היעדר פקודה מתאימה בצה"ל. יותר מ1,600 חיילים נפצעו עד כה בלחימה, בהם כ300 באורח קשה (כאן).

לוחמים בעזה\\דו"צ

08:30 - הפלסטינים מדווחים על 29 הרוגים הלילה בתקיפה שביצע צה"ל על בתי משפחות זערב, עבד אלעאל ועטיה ברפיח בדרום רצועת עזה. אחד ההרוגים הוא העיתונאי העזתי המוכר עאדל זערב שרק אתמול כתב בפייסבוק שעד כה נהרגו 95 עיתונאים פלסטינים במלחמה ברצועה. הוא מספר 96. (אבו עלי).

08:00 - ג׳ייסון גרינבלט, לשעבר שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון, מגיב לחשיפת מנהרת הענק של חמאס: ״ במשך כמעט 3 שנים שהייתי בבית הלבן, שמעתי כל הזמן איך לעזה אין מספיק חשמל. ובכן, זה די ברור שהיה להם הרבה חשמל כדי לבנות את מנהרת הטרור האדירה הזו, שלא לדבר על כל הכלים והחומרים האחרים שהם היו צריכים בשביל זה״.

07:30 - מזכיר המדינה האמריקני בלינקן שוחח עם מקבילו הסעודי וגינה את התקיפות של החות'ים בים האדום.

07:00 - במהלך הלילה שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, הכריז על הקמת מבצע רב לאומי לשמירה על המסחר בים האדום בעקבות סדרה של התקפות טילים ומזל"טים של החות'ים האירניים בתימן. אוסטין, שהיה אמש בישראל וכבר נמצא בבחריין בו ממוקם המטה של ​​הצי האמריקני במזרח התיכון, אמר שהמדינות המשתתפות כוללות את בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, סיישל וספרד.

בהצהרתו אמר כי "הים האדום הוא נתיב מים קריטי שהיה חיוני לחופש הניווט ומסדרון מסחרי מרכזי המאפשר סחר בינלאומי. מדינות השואפות לקיים את העיקרון הבסיסי של חופש הניווט חייבות להתאחד כדי להתמודד עם האתגר שמציב השחקן הלא-מדינתי הזה משגר טילים בליסטיים וכלי טיס ללא צוות (מל"טים) לעבר ספינות סוחר מאומות רבות העוברות כחוק במים בינלאומיים".

 

 

חייל חרדי מלחמת חרבות ברזל עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד