ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
היה אחראי על מיליונים

מטוס קרב חיסל את ה"מאכער" של חמאס

צה"ל ושב"כ חיסלו את צבחי פרואנה, שהיה מעורב בהעברתם של עשרות מיליוני דולרים לטובת פעילות הלחימה של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס

מטוס קרב חיסל את ה"מאכער" של חמאס
מטוס קרב ישראלי צילום: Ofer Zidon/Flash90

בפעילות ממוקדת בלב רפיח, מטוס קרב של צה"ל חיסל בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ את צבחי פרואנה, איש כספים בולט אשר היה מעורב בשנים האחרונות יחד עם אחיו באמצעות החלפנות "המסאת" שבבעלותם מועברים עשרות מיליוני דולרים לארגון הטרור חמאס, ולזרוע הצבאית של הארגון ברצועת עזה בפרט.

יכולתה של הזרוע הצבאית של חמאס להילחם תלויה בכספים המועברים אליה דרך חלפנים, ובלעדיהם נפגעת משמעותית יכולתו זו. פרואנה היה אחד מהחלפנים הבולטים והבודדים שביכולתו להעביר לזרוע הצבאית של החמאס את כספים בהיקף הדרוש ללחימה.

פרואנה העביר כספים לזרוע הצבאית של החמאס במהלך הלחימה הנוכחית, בידיעה שהכספים הם חיוניים להמשך היכולת של הזרוע להילחם. הכספים שימשו, בין היתר, להתעצמות צבאית, לתשלום משכורות המחבלים בזמן המלחמה, ולמימון הפעילות המלחמתית של חמאס, על כלל מערכיה.

חמאס משתמש באנשי כספים לטובת קבלת הכספים המועברים לידיה מאיראן וממקורות גיוס שונים בחו״ל. החלפנים מבצעים את העברות הכספים באמצעות שיטת הקיזוז והלבנת ההון, תוך הימנעות משימוש במערכת הפיננסית הבינלאומית.

חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד