ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הלוויה קורעת לב

שקדן וצנוע: הרב מרדכי חלפון הובא למנוחות והוא בן 48

שתי בנותיו של הרב מוטי חלפון התעלפו בהלוויה קורעת הלב • התמודד חמש שנים עם המחלה הממארת שפגעה בריאותיו והתפשטה לשאר חלקי הגוף • במשך שנים בבת ים, ובאחרונה עברה המשפחה להתגורר בבית שמש • הותיר אחריו אלמנה ושמונה יתומים שהמבוגר מביניהם בן 16 והקטנה בת שלוש

שקדן וצנוע: הרב מרדכי חלפון הובא למנוחות והוא בן 48
נר זיכרון צילום: unsplash

אבל כבד בבית שמש ובבת ים עם פטירתו של האברך השקדן והצנוע הרב מרדכי חלפון זצ"ל, בן תורה בכל הליכותיו, אשר עמל והתייגע בתורה מתוך הדחק, ותמיד היתה צהלה על פניו. בפטירתו הותיר את אשתו האלמנה עדי תלבחט"א, ושמונת ילדיהם שהגדול מביניהם תלמיד ישיבה כבן 16 והקטנה בת שלוש.

מסייעים עכשיו ל-8 היתומים>>>

בן 48 היה הרב מרדכי חלפון בפטירתו. ידידיו מספרים שהוא לא אהב שמכנים אותו 'הרב חלפון' או 'הרב מרדכי', ותמיד העדיף שיכנו אותו 'מוטי', וזאת, על אף שבאמת היה ראוי להיקרא בתארי כבוד, משום שהיה שוקד על התורה ועל העבודה במשך שנים רבות.

ההלוויה נערכה בראשון לציון, ואליה הגיעו ידידי המשפחה מבת ים שם התגורר הרב חלפון במשך שנים רבות, ומבית שמש אליה עברה המשפחה באחרונה. לאחר ימי השבעה, מתכוונת האלמנה לשוב עם ילדיה לבת ים, משום שהיא נזקקת לתמיכה של השכנות והידידות הוותיקות, ושל בני המשפחה.

"היה הכתר של כל המשפחה", מספר אחד הידידים הקרובים, "הילדים תמיד ראו בו דמות של אבא תלמיד חכם, זה היה הכבוד והשמחה שלהם. הוא היה איש חייכן צהלתו על פניו, וזאת על אף שהם חיו בצמצום. אף פעם לא התלוננו, מה שהיה להם תמיד הספיק להם".

לפני חמש שנים הוא חלה במחלה הנוראה. זה התחיל בריאות, הוא היה מאושפז ב'תל השומר' ועבר טיפולים קשים ומרים. סרטן הריאות זו מחלה אכזרית, שחונקת את האדם באיטיות ומתישה אותו עד מוות. הכימותרפיה והניתוחים שעבר לא הוסיפו לו כוחות...

אבל לא איש כמוטי חלפון יתייאש ויישבר. הוא המשיך לחייך, לחם כמו אריה במלחמה נגד המחלה, והמשיך לשקוד על התורה והעבודה בכל עת שהדבר התאפשר לו.

בשבוע האחרון לחייו היה רבי מרדכי מורדם ומונשם. אשתו לא משה ממיטתו. ביום חמישי בבוקר הוא נפטר, רעייתו הרגישה שחרב עליה עולמה. להלוויה שהתקיימה באותו היום בשעות אחה"צ, הם הגיעו דוויים וחפויי ראש. הזעקות, הבכי, הכאב היו קשים מנשוא. ואכן, שתיים מהבנות פשוט התעלפו בהלוויה ונפלו ארצה.


"מדובר במשפחה לתפארת, ילדים צדיקים ויראי שמים. עדינות ורוך נסוכים על פניהם. כולם זרע ברך ה', אבל היתמות הכואבת מצטרפת למחסור חמור. הם מתגוררים בדירה שכורה, ואין להם שום מקור הכנסה או תמיכה כספית", אומרים הידידים.

"המשפחה חייבת את עזרת הציבור כדי לשרוד, כדי להתאושש, כדי שהילדים יוכלו להמשיך ולגדול כשאיפתו של הרב חלפו המנוח.

"אנא, עזרו להם להמשיך את החיים. עזרו להם להתרומם מהאסון שפקד אותם, ולהמשיך את הפריחה והשגשוג. וכל המרחם על הבריות, מרחמים עליו מן השמים".

מסייעים עכשיו ל-8 היתומים>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד