י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמנהג ה'חזון איש'

הסיפור המלא: הרב הישיש תועד עם 12 בקבוקי קוקה קולה

תיעוד לא שגרתי ממעונו של הגאון הצדיק רבי מאיר גריינמן, אחיינו ותלמידו של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל כשהוא יושב בסלון ביתו עם 12 בקבוקי קולה ומפריש מהם תרומות ומעשרות מעורר עניין • הסיפור המלא 

הסיפור המלא: הרב הישיש תועד עם 12 בקבוקי קוקה קולה
הגר"מ גריינמן מעשר בקבוקי קוקה קולה צילום: באדיבות המצלם

תמונה שפרסמתי היום של הגאון הצדיק הישיש רבי מאיר גריינמן, בעל ה'אמרי יושר', אחיינו האחרון של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל יושב בסלון ביתו עם  12 בקבוקי קולה ומעשרם עוררה התעניינות גדולה ברשתות.

רבי מאיר שמקפיד לעשר כל דבר ולא לסמוך על המעשרות של ההכשרים כדעת רבו ה'חזון איש' זצ"ל, מעשר כל דבר הנכנס לביתו. במשקאות מוסיף לנוסח שאומרים בהפרשת תרומות ומעשרות גם את המילים 'בשולי הכלי'.

במשקה מוגז רבי מאיר מפריש מעשר בנפרד (בנטלה) ותרומה גדולה בנפרד (בכוס), מלבד הנוסח הקצר: "כל ההפרשות תרומות ומעשרות וחילול מעשר שני ורבעי יחולו כמו שכתוב בנוסח שברשותי כדת", רבי מאיר מקפיד לומר גם את הנוסח הארוך. 

אחד התלמידים שנכח במעמד הסביר: "כשמעשרים משקה מוגז יש בעיה שהתרומה גדולה ותרומת מעשר מתערבבים בגלל שהמשקה תוסס. לכן צריך להקפיד מאוד שהמשקה לא יזוז. כמו"כ בזמן שנוסעים ברכב יש בעיה לעשר כי האוכל זז". 

יצויין כי הרב בעצמו אוכל רק אוכל שמיוצר בבית ע"י בניו ובנותיו, וכן רק מים ותה. הקולה המדובר הוא מיועד לתלמידים המגיעים לשיעורים ולבני המשפחה המתארחים בביתו.

צפו בתיעוד וידאו

הרב מאיר גריינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד