כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מחכה לטראמפ

זלנסקי: ארצות הברית לא תבגוד באוקראינה

נשיא אוקראינה מציע שארצו תוכל לגייס 500,000 אנשים נוספים כדי להילחם בפלישה הרוסית | עוד אמר כי לניצחון של טראמפ עשוי להיות "השפעה חזקה מאוד על מהלך המלחמה"

זלנסקי: ארצות הברית לא תבגוד באוקראינה
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הביע ביטחון שארצות הברית ומדינות מערביות אחרות ימשיכו לתמוך באוקראינה במאבקה להדוף רוסיה. בנאום, במהלך מסיבת עיתונאים היום (שלישי), אמר זלנסקי כי לסיוע כספי יש תפקיד מכריע במאמציה של המדינה להדוף את הכוחות הרוסיים שזרמו את הגבול בפברואר 2022. הוא גם הציע שאוקראינה תוכל לגייס 500,000 אנשים נוספים. כדי שתוכל להמשיך להילחם הלאה.

"אנחנו עובדים קשה מאוד על זה, ואני בטוח שארצות הברית לא תבגוד בנו, ומה שעליו הסכמנו יתקיים לחלוטין", אמר זלנסקי. המסר מגיע כאשר התמיכה באוקראינה במדינות המערב נתונה ללחץ גדול, כאשר השמרנים בארצות הברית מביעים ספקות לגבי המשך הסיוע ומעכבים את המעבר של חבילת סיוע משמעותית.

מנהיגים בסנאט האמריקני אמרו כי החבילה לא צפויה לעבור לפני סוף השנה. זלנסקי, שהזהיר בעבר כי עיכובים כאלה מועילים לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי לניצחון של טראמפ בבחירות 2024 בארה"ב עשוי להיות "השפעה חזקה מאוד על מהלך המלחמה" אם הוא נוקט במדיניות כלפי אוקראינה שהיא "יותר קר או חסכוני יותר".

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד