י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הדמוקרטים בפרנויה"

מכה לטראמפ: בית המשפט העליון פסל אותו מלרוץ לנשיאות

בית המשפט העליון במדינת קולורדו קבע שהנשיא לשעבר טראמפ פסול מלכהן בתפקיד והוא מוסר מהקלפי של המדינה ב-2024 | מטה הבחירות של טראמפ : "ההחלטה פסולה - נערער מיד לבית המשפט העליון"

מכה לטראמפ: בית המשפט העליון פסל אותו מלרוץ לנשיאות
דונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאות צילום: דוברות הבית הלבן

בית המשפט העליון של מדינת קולורדו פסל הלילה (רביעי) את נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, מלרוץ לבחירות בשנת 2024 בגלל חלקו בניסיון לבצע הפיכה ב-6 בינואר 2021 לאחר שהפסיד בבחירות ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן. הפסילה הסתמכה על התיקון ה-14 לחוקה אשר מונע ממי שהיה שותף למרד לשמש כנשיא ארצות הברית.

השופטים קבעו כי יש להסיר את שמו של טראמפ מהמועמדים לפריימריז במדינת קולורדו. טראמפ כמובן צפוי לערער על ההחלטה ובסופו של דבר בית המשפט העליון של ארצות הברית יחליט בנושא. מתנגדיו של הנשיא לשעבר ופעילים הגישו עתירות דומות במספר מדינות ועד כה כולן נדחו. קולורדו היא המדינה הראשונה בה התקבלה התביעה.

מטה הבחירות של הנשיא לשעבר מסר בתגובה: "ההחלטה פסולה. הדמוקרטים במצב של פרנויה בגלל היתרון של טראמפ בסקרים. נערער מיד לבית המשפט העליון".

כזכור, ב-6 בינואר 2021, הסתערו המוני תומכים של טראמפ על גבעת הקפיטול בוושינגטון הבירה, בהוראתו, במטרה למנוע מהקונגרס האמריקני לאשרר את בחירתו של ג'ו ביידן לנשיאות כפי שדורש התקנון האמריקני. כשאלה מאמינים שהבחירות "נגנבו" ותוצאותיהן זויפו, וכי טראמפ הוא המנצח החוקי שלהם – טענה שטראמפ חוזר ומשמיע  עד היום בעודו מנסה להיבחר מחדש ולשוב לבית הלבן.

בינתיים מי שהוטל עליו העונש הכבד ביותר בשל חלקו בהסתערות הוא הנרי אנריקה טאריו, מי שהנהיג בעבר את ארגון הימין הקיצוני Proud Boys, שהושתו עליו 22 שנות מאסר. הוא הואשם בכך שהארגון בראשו פעל לארגן את ההסתערות, ובכך שנטל חלק פעיל בהתקפת השוטרים שהגנו על הקפיטול.

באירוע שילמו בחייהן חמישה אנשים: אישה שהייתה בין הפושטים על הקפיטול ונורתה למוות לאחר שחדרה לתוך הבניין, קצין במשטרת הקפיטול שהתעמת פיזית עם הפורצים לקה כעבור 8 שעות בשבץ מוחי ונפטר למחרת וכן שלושה פושטים נוספים שנפטרו במהלך ההסתערות. כ-115 שוטרים ומאות אזרחים נפצעו במהלך ההסתערות ופעולות פיזור המחאה.

דונלד טראמפ הבחירות לנשיאות ארצות הברית מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד