כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
הקלע לא זיהה את הדגל

אסון הירי הקטלני בחטופים: פרטים חדשים

המחשבה מה היה קורה אילו היו שלושת החטופים מצליחים להגיע חזרה חיים לישראל ללא עסקה וללא נפגעים, לא מפסיקה להדהד את עומק המחדל והאסון. ובינתיים מהתחקיר עולים פרטים חדשים כמו גדוד שהוחלף ולא עודכן על הכתובת "הצילו" שנראתה באזור יומיים קודם לכן וגם הצלף שלא זיהה דגל לבן

אסון הירי הקטלני בחטופים: פרטים חדשים
עזה צילום: דובר צה"ל

אסון הירי בשלושת החטופים אלון שמריז, יותם חיים וסאמר אל-טלאלקה, שהצליחו לשרוד 70 יום וכבר ראו את האור לנגד עיניהם, ממשיך להדהד ולנקר במוח מה היה קורה אילו. בינתיים התחקיר נמשך ופרטים חדשים נחשפים מפי הכתב הצבאי רועי שרון ב'כאן 11'. גדוד חטיבת כפיר ששהה באזור בו בוצע הירי בשלושת החטופים הוחלף ביום חמישי על ידי גדוד 17 בחטיבה. כחלק מכך, המידע על שלט הבד עם הכיתוב "הצילו 3 חטופים" שזוהה יומיים קודם לפני הירי ונחשד כמארב משיכה - לא הועבר הלאה בחפיפה בין הגדודים.

לפי הדיווח, לוחמים בכוח שירה בשני החטופים הראשונים אלון שמריז וסאמר אל-טלאלקה, מסרו כי הקלע לא זיהה את הדגל הלבן אותו נשאו. זאת, כאשר בתדריך שקיבל נאמר לו כי כל השטח מצפון למבנה ממנו יצאו החטופים, מהווה מרחב לחימה ללא נוכחות של כוחות צה"ל ולכן הוא רשאי לירות בכל דמות חשודה.

התחקיר שממשיך להתנהל בימים אלה מתמקד בירי בחטוף השלישי יותם חיים ז"ל, ירי שבוצע לאחר שהמג"ד הורה "חדל" ולאחר שחיים נפצע ורץ לתוך מבנה סמוך. לכן, מסתמן כי פעולת הירי מהווה כשל גדול ומובהק.

בתוך כך, בתחילת השבוע אותרו שלטים שעליהם נכתבו קריאות לעזרה בשאריות מזון. כוח צה"ל שנשלח לסרוק את הבית שעליו נרשמה הכתובת "הצילו", זיהה במקום סימנים שמעידים כי שלושת החטופים אכן שהו במבנה. מהתחקיר הראשוני עלה כי לוחם מגדוד 17, שהיה עם הכוח בבניין בן כמה קומות, זיהה מהתצפית שלושה חשודים ללא חולצה, כשאחד מהם החזיק ביד דגל לבן. למרות זאת, הלוחם ראה בהם איום, ירה לעבר השלושה והכריז בקשר "מחבלים", מה שלא הותיר להם סיכוי.

 

חטופים מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד